جابجایی روزانه ۵۰ هزار مسافر توسط سازمان اتوبوسرانی کرمان

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۸:۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۳۷۲۰۰
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان از جابجایی روزانه حدود 50 هزار مسافر توسط سازمان اتوبوسرانی در خطوط مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عبدالهادی طاهری با اشاره به اینکه تعداد مسافر در فصول مختلف سال در شهر کرمان، روزانه بین 35 تا 50 هزار نفر متغیر است، گفت: در حال حاضر 158 دستگاه اتوبوس در بخش دولتی وجود دارد که از این تعداد بین 60 تا 100 دستگاه فعال است؛ همچنین از 111 دستگاه اتوبوس موجود در بخش خصوصی نیز بین 90 تا 107 دستگاه فعال است.

وی مهم‌ترین وظیفه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرمان را ایجاد شبکه یکپارچه حمل و نقل جهت تسهیل در رفت و آمد شهروندان و ارتقای سطح خدمات رسانی به آنها دانست و افزود: حمل و نقل بار و مسافر یکی از شاخصه‌های مهم خدماتی است که عملکرد آن در حوزه‌های درون شهری اهمیت فراوان دارد.

طاهری در ادامه با اشاره به خدمات سازمان تاکسیرانی، تصریح کرد: 4500 دستگاه خودروی تاکسی در شهر کرمان وجود دارد که از این تعداد حدود 3200 دستگاه تاکسی در خطوط مختلف در حال فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 256 هزار نفر از خدمات سازمان تاکسیرانی در شهر کرمان بهره‌مند می‌شوند.

طاهری همچنین با اشاره به مزایای کارت بلیت الکترونیک،گفت: بزرگ‌ترین مزیت همگانی که کارت بلیت الکترونیک دارد، صرفه‌جویی در زمان است.

وی با بیان اینکه دو سوم هزینه‌های حمل و نقل توسط  شهرداری و یک سوم توسط شهروندان تامین می‌شود، بر ضرورت استفاده از کارت بلیت الکترونیک توسط شهروندان تاکید کرد و افزود: این اقدام گامی در جهت مدیریت پویای کرایه در سامانه حمل و نقل عمومی، توسعه خدمات شهری و تسهیل در خدمات رسانی محسوب می‌شود.

طاهری از شهروندان خواست در زمینه استفاده از کارت بلیت الکترونیک با شهرداری همکاری کنند.

 

نظر شما