ملانوری:

خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه نقش خود را برای زندگی اجتماعی ایفا نمی کند/باید مهارت پایدار نگه داشتن زندگی در بین جوانان ایجاد شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۵:۴۸:۴۹
کد خبر: ۷۳۸۲۵۹
خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه نقش خود را برای زندگی اجتماعی ایفا نمی کند/باید مهارت پایدار نگه داشتن زندگی در بین جوانان ایجاد شود
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: اگر امروز نگران کاهش ازدواج، افزایش سن ازدواج، طلاق، طلاق های عاطفی، کاهش تمایل زوج های جوان به فرزندآوری، اشکال در فرزند پروری و مواردی از این دست هستیم، نشان دهنده آن است که خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه نقش خود را برای زندگی اجتماعی و تاثیر برای رشد و بالندگی جامعه ایفا نمی کند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید ملانوری در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان افزود: برگزاری جلسات ساماندهی امور جوانان و ستادها با موضوع ازدواج نشان می دهد در این موضوع دغدغه داریم و بحث ازدواج به عنوان موضوعی مهم مطرح است.

وی ادامه داد: اگر امروز نگران کاهش ازدواج، افزایش سن ازدواج، طلاق، طلاق های عاطفی، کاهش تمایل زوج های جوان به فرزندآوری، اشکال در فرزند پروری و مواردی از این دست هستیم، نشان دهنده آن است که خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه نقش خود را برای زندگی اجتماعی و تاثیر برای رشد و بالندگی جامعه ایفا نمی کند.

وی یادآور شد: در گذشته بسیاری از مهارت های زندگی و جرات و جسارت داشتن رای و قدرت اداره خود و خانواده از سوی والدین به فرزندان آموزش داده و در وجود آنها نهادینه می شد اما امروز والدین خود را متولی تمامی امور فرزندان خود در تمامی برهه ها دانسته واجازه نمی دهند فرزندان مهارت های خود را برای داشتن یک زندگی مطلوب را رشد داده و به نمایش گذارند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه باید مهارت پایدار نگه داشتن زندگی و مقاومت در برابر مشکلات را باید در بین جوانان ایجاد کرد، گفت: متاسفانه امروز خیلی گرفتار روزمرگی ها  شده ایم و در دوره های گذشته اینگونه نبوده است.

ملانوری گفت: باید بتوانیم این انگیزه، فهم و نگرش را ایجاد کنیم تا افراد بدانند خانواده نهادی است که باید به عنوان سلول های تشکیل دهنده جامعه نقش اصلی را در راهبری جامعه به سمت توسعه و کمال ایفا کند.

وی بر توسعه نشاط خانوادگی نیز تاکید و بیان کرد:در مواردی تعریف ما از نشاط و شادی نیز اشتباه است و نشاط حقیقی به معنای راضی بودن ضمیر درونی انسان است که انسان از زندگی خود لذت ببرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: ساز و کارها باید به شکلی دنبال شود که افراد قبل از رسیدن به سن ازدواج، رویه، رفتار و عادتی را به عنوان یک رفتار عمومی جریانی دنبال کنند که خانواده های پایدار را شکل دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز