مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

برخی خانواده ها به میزان کافی به معیارهای انتخاب همسر فرزندان‌شان، توجه نمی کنند

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۵:۵۶:۳۲
کد خبر: ۷۳۸۲۶۱
برخی خانواده ها به میزان کافی به معیارهای انتخاب همسر فرزندان‌شان، توجه نمی کنند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: برخی خانواده ها در حال حاضر آن میزان که به تحصیل و امور مادی فرزندان خود توجه می کنند به معیارهای انتخاب همسر، مهارت های زندگی و مدیریت خود و خانواده توجه نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فاطمه سادات حسینی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با محوریت ازدواج اظهارداشت: در راستای ساماندهی آموزش ها و مشاوره های خانواده، ستادی در استان کرمان تشکیل شده است که جلسات آن هر هفته برگزار و ابعاد مختلف این موضوع بررسی می شود.

وی افزود: یکی از اعضای ستاد ساماندهی مراکز مشاوره، ورزش و جوانان است و این اداره کل در حوزه ساماندهی ازدواج نیز نقش اساسی بر عهده دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه بحث ازدواج مربوط به تمامی سازمان ها در حوزه های درون سازمانی و برون سازمانی است، عنوان کرد: در راستای ساماندهی مراکز مشاوره و ساماندهی امور ازدواج جوانان یک منشور تدوین شده و در شورای فرهنگی استان مصوب خواهد شد.

حسینی گفت: برخی خانواده ها در حال حاضر آن میزان که به تحصیل و امور مادی فرزندان خود توجه می کنند به معیارهای انتخاب همسر، مهارت های زندگی و مدیریت خود و خانواده توجه نمی کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی از اساتید، مشاوران و جامعه شناسان نیز ضروری است زیرا در برخی موارد افرادی که دوره های یک یا چند ماهه شرکت کرده اند، اقدام به  برگزاری کارگاه های مشاوره می کنند.

وی بر بازدید و معرفی خانواده های موفق نیز تاکید کرد و با اشاره به اینکه کارکردهای خانواده در جامعه تغییر کرده است، گفت: حال برخی خانواده ها اصلا خوب نیست و در برنامه ها باید پیشنهادات و راهکارهای تسهیل گری در حوزه ازدواج را مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهارداشت: تمامی ادارات باید بحث آگاه سازی را از کارکنان خود آغاز کرده و زمینه تعالی خانواده ها را فراهم سازند.

حسینی بر رصد اقدامات انجام شده، نظارت بر برنامه های اجرا شده و آسیب شناسی هر برنامه و آسیب شناسی محتوایی شیوه ها، روش ها و اساتید مدرس و مشاور تاکید کرد و ادامه داد: استمرار برنامه ها نیز اقدامی ضروری است تا اثرگذاری آنها را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد و سازمان های دولتی باید به بحث آموزش ها مهارت ها و آگاه سازی خانواده های کارکنان در ادارات توجه لازم را داشته باشند زیرا مشاوره های ادارات برای کارکنان نیز در پیشگیری ودرمان بسیاری از مشکلات کمک شایانی می کند.

وی بر به روز کردن برنامه ها، آموزش مهارت های کار و کارآفرینی نیز تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز