سلطانی‌نژاد:

۶۰درصد واحدهای روستایی کرمان مقاوم سازی شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۹:۲۳:۳۰
کد خبر: ۷۳۸۹۲۳
۶۰درصد واحدهای روستایی کرمان مقاوم سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: حدود 60 درصد واحدهای روستایی این استان بر اساس سیاست های فاخر نظام و دولت مقاوم است و بازسازی 40 درصد واحدهای روستایی کرمان را پیش رو داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اکبر سلطانی‌نژاد در این خصوص افزود: بهسازی و نوسازی 240 هزار واحد مسکونی طی سالهای گذشته در دستور کار بوده که 130 هزار واحد از طرح ویژه مقاوم سازی روستاها انجام و 110 هزار واحد نیز در نقاط شهری از محل بازسازی و حوادث نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اخیرا نیز مصوباتی بر مبنای نگاه پیشگیرانه دریافت شده که شهر کرمان را نیز پوشش داد اظهار داشت: در زمین لرزه اخیر 700 واحد در راور و کوهساران خسارت جدی دیده بود، اما در سالهای اخیر موفق شدیم دولت را مجاب کنیم که نیاز کرمان متفاوت تر از سایر استان ها است و پیشنهادات به هیات وزیران با نگاه پیشگیرانه ارائه شد که توانستیم مبالغ خوبی را دریافت کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: در مجموع بازسازی بالغ بر 15 هزار واحد مسکونی مصوب شده و بالغ بر 680 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت تخصیص یافته که اکنون بیش از 214 میلیارد تومان آن به حساب مردم متناسب با پیشرفت کار آنها پرداخت شده است.

سلطانی نژاد عنوان کرد: تسهیلات بانکی به بهترین شکل و آسان ترین روش در اختیار مردم قرار دارد و در این رابطه کار جهادی از مجموعه استانداری، بانک ها و بنیاد مسکن شکل گرفته است.

وی افزود: با نگاه مقاوم سازی و پیشگیرانه به موضوع نوسازی و بازسازی واحدهای در معرض آسیب در استان کرمان پرداخته ایم و نتیجه آن این بوده که در زمین لرزه های بالای 6 ریشتر استان هیچ خسارت جانی نداشته ایم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: از مجموع 43 بلایی که در جهان وجود دارد 33 مورد در کشور ما خود را نمایش داده و استان کرمان نیز تمام این موارد را داشته است.

محمد حیدری اظهار داشت: در سال 95 بالغ بر یک هزار و 315 حادثه در سامانه این جمعیت ثبت شده که این میزان در سال گذشته یک هزار و 157 مورد بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز