باند بین المللی قاچاق واردات مکمل ها و داروهای ورزشی غیرمجاز متلاشی شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۳:۰۱:۳۰
کد خبر: ۷۳۹۱۲۶
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از انهدام باند بین المللی که اقدام به واردات دارو و مکمل های ورزشی غیرمجاز از کشور امارات به داخل کشور می نمودند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین سلامی در این خصوص اظهار داشت: طی یکسری اقدامات منسجم اطلاعاتی توسط ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان اعضای یک باند واردات مکمل ها و داروهای غیر مجاز ورزشی مورد شناسایی قرار گرفت .

وی اعلام کرد: بلافاصله دستورات قضائی  لازم جهت شناسایی انبارها و دستگیری متهمان  صادر و در این رابطه 4متهم به همراه مقادیر زیادی دارو و مکمل های ورزشی دستگیر شده اند.

دادستان جیرفت گفت: متهمان به صورت شبکه ای و سازمان یافته داروی قاچاق و مکمل های ورزشی را از کشور امارات وارد استان های هرمزگان و کرمان می نمودند و سپس اقدام به توزیع گسترده  آن در سطح استان و کشور  می کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین،این مکمل ها ی تغذیه ای و ورزشی باید توسط نهادها و موسسات مورد تایید وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی وارد و توزیع شوند،گفت:خرید و فروش مکمل‌های ویتامنی توسط مربیان ورزشگاه‌ها و بدنسازی‌ها و عطاری ها غیر قانونی است و باید توسط پزشک تجویز و تنها در داروخانه ها عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند اقدام به فروش کالاهای قاچاق خود در باشگاه های ورزشی (بدن سازی) می نمودند، بیان کرد: دستگیری اعضای این باند هیچ ارتباطی با داروخانه ها نداشته است.

سلامی بیان کرد: مکمل های ورزشی قاچاق آسیب جدی به سلامت جوانان و ورزشکاران می زنند بنابراین نیاز است ساماندهی مکمل ها  مورد توجه قرار گیرد

دادستان جیرفت تاکید کرد:عزم دستگاه قضائی در برخورد با عرضه کنندگان مکمل های ورزشی قاچاق و غیرمجاز جدی است و ضرورت دارد نظارت ها بر فعالیت باشگاه های ورزشی از سوی دستگاه های متولی برای جلوگیری از عرضه و فروش مکمل های ورزشی قاچاق  شدت یابد.

این مقام قضایی در پایان  خاطرنشان کرد :  پرونده متهمین در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت تشکیل و متهمین جهت تکمیل تحقیقات و تعیین ارزش ریالی کالاهای مکشوفه از طریق اداره گمرکات استان،  با اعطالی نیابت به دادسرای  عمومی و انقلاب شهرستان کرمان اعزام شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز