رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان کرمان:

مداحان می توانند در کاهش آسیب ‌های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۴:۴۲:۴۳
کد خبر: ۷۳۹۵۶۱
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان کرمان گفت: مداحان قادرند با تبیین موضوعات مختلف از جمله بسط و گسترش اخلاق اسلامی و امربه‌ معروف و نهی از منکر، در کاهش آسیب ‌های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام" محمد امیر ابراهیمی" در دوره آموزشی مبلغین و فعالان مذهبی(ویژه مداحان) که به بهانه نزدیک شدن به ماه محرم، توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در آیه "وَ مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النّاسَ جَمیعًا" می فرماید و هر کس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، چنان است که گویی همه مردم را زنده کرده است، بنابراین ممکن است شما با کلامتان زندگی افراد را تغییر داده و آنها را از مسیر نادرست بازگردانید.

وی افزود: مداحان می توانند به عنوان یک موتور محرک، به جز در مدح و نوحه در زمینه‌های مختلفی از قبیل تبیین و آموزش در پیشانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نقش ایفا کنند.

رییس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان کرمان سپس با تاکید بر اینکه در حال حاضر شاهد معضلات اجتماعی زیادی هستیم، گفت: لازم است برای تسکین خاطر خانواده های شهدا، جانبازان و کسانی که دلشان برای انقلاب می سوزد در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنیم.

وی در ادامه یادآوری کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد با کشور شیعی مبارزه کند باید زیربنای خانواده را از بین ببرد، به همین جهت تمرکز خود را بر روی خانواده ها قرار داده است بطوریکه اکنون، ماهیانه۱۵۰ تا۱۷۰ پرونده با مولفه های خانواده به شعب دادگاه های ما وارد می شود که متاسفانه ۹۰ درصد درخواست ها از سوی خانم ها است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه قرآن می فرماید "اگر ازدواج کنید آرامش می یابید" تصریح کرد: کلام قرآن صریح و مبرهن است اما باید ببینیم نتیجه چینش قطعات پازل زندگی ما چگونه بوده است که این همه با مشکل مواجه بوده و به آرامش واقعی دست نیافته ایم؟

رییس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان کرمان سپس به قطعات مهم پازل زندگی مشترک اشاره و بیان کرد: تنظیف و پاکیزگی، احترام و محبت، تشکر از یکدیگر، چشم پوشی از عیوب طرف مقابل، ارزیابی زندگی، گوش شنوا داشتن و... از جمله این قطعات به شمار می روند.

ابراهیمی در پایان خطاب به مداحان گفت: شما دارای کلام نافذی هستید، به همین جهت و برای ادای دین، مسایل دینی و اصول صحیح زندگی را به جوانان انتقال داده و آنها را به مسیر درست زندگی بازگردانید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز