مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

نقش همگانی بودن پرورش اندام پررنگ شود/تجلیل از قهرمانان مدال آور رقابت های برون مرزی طی هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۰:۴۵:۱۳
کد خبر: ۷۳۹۷۰۵
نقش همگانی بودن پرورش اندام پررنگ شود/تجلیل از قهرمانان مدال آور رقابت های برون مرزی طی هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: یکی از دیدگاه های موجود به رشته پرورش اندام بُعد قهرمانی آن، رسیدن به یک سطح و شرکت در مسابقات تنفرادی است ولی از رییس هیئت پرورش‌اندام و تیم مدیریتی این هیئت می‌خواهم تلاش کنند تا در این رشته نقش همگانی بودنش پررنگ شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدتقی امیری خراسانی،  در مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان کرمان که به عنوان رییس مجمع حضور داشت، گفت: این مجمع، اولین مجمعی بود که توانستیم آن را قبل از اتمام دوره 4 ساله برگزار کنیم.

وی افزود: طی سال گذشته مجامع والیبال و ژیمناستیک برگزار شد، امسال هم، مجمع شطرنج را برگزار کردیم و یکی دیگر از مجامع نیز اواخر مرداد جاری برگزار می شود.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه سه مجمع جزو دغدغه های اداره کل بود، تصریح کرد: هیئت های ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و انجمن های ورزشی در حدود 3 سال با سرپرستی اداره می شدند و هیئت وزنه برداری که 8 سال رییس نداشت، انجمن های ورزشی و هیئت وزنه برداری که خوشبختانه تکلیفشان مشخص شد و روستایی عشایری هم تا هفته های آینده مجمعش برگزار می شود.

وی ضمن تبریک به صنعتی، رییس هیئت بدن سازی و پرورش اندام استان کرمان یادآور شد: یکی از اتفاقات خوبی که بر اساس آیین نامه می بایست رخ دهد، از این هیئت شروع شد و برای بقیه هیئت ها هم انجام می شود، قبلاً به این صورت بود، 5 هیئت شهرستانی توسط دبیر انتخاب می شد، پس از تأیید اداره کل به فدراسیون ارسال می شد تا به تأییدیه رییس مجمع برسد.

وی گفت: این در حالیست که این باید به این صورت باشدکه رییس هیئت های فعالی که حکم دارند، در یک جلسه حضور پیدا کنند، رأی گیری شود و 5 شهرستان نماینده هایش مشخص، موارد صورت جلسه و سپس وارد لیست شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: این کار را از این هیئت شروع کردیم و در این رأی گیری مسئولیت بر عهده ی دبیر بود.

امیری خراسانی، یکی از دیدگاه های موجود به رشته ی پرورش اندام را بُعد قهرمانی آن، رسیدن به یک سطح و شرکت در مسابقات عنوان کرد و از رییس جدید هیئت خواست: تلاش کنند تا در این رشته نقش همگانی بودنش پررنگ شود.

وی تصریح کرد: زیبایی و کلاس بندی های مختلفی که رشته ی بدن سازی و پرورش اندام دارد، برای خیلی ها ناشناخته است، پس ضرورت دارد با آگاه سازی مناسب، فواید این رشته برای کمک به سلامتی در بین مردم اطلاع رسانی شود.

امیری خراسانی یادآور شد: همگانی بودن از رسالت هاییست که امیدواریم طی 4 سال به آن عمل شود.

وی با اعلام اینکه هم اکنون رقابت های قویترین مردان در ملاء عام و در پارک ها انجام و سبب تشویق مردم می شوند، ابراز امیدواری کرد: برنامه ریزی شود تا تمرینات بدن سازی و کلاس بندی ها دیگر نیز به منظور آشنایی مردم با این رشته ی ورزشی در محیط های باز انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عدم شفافیت مالی را یکی از مشکلات اکثر هیئت های ورزشی در سراسر کشور به دلیل ساختاری مجموعه ورزشی کل کشور دانست و بیان داشت: همه ی هیئت های ورزشی باید در این زمینه شفاف سازی کنند.

امیری خراسانی از رییس هیئت بدن سازی و پرورش اندام هیئت استان خواست: مجمع عمومی سالانه سال 96 این هیئت را زودتر برگزار و گزارش مالی سال 96 را با ارائه اسناد مطرح کنند تا شبهات به وجود آمده رفع شود.

وی تشکیل ستاد استانی بازی های 2018 جاکارتا با هدف ارتقاء کمی و کیفی، طی سال گذشته را یکی از اتفاقات خوب در ورزش استان عنوان کرد و گفت: این کار، به لطف خداوند، همت مسئولان، سیاسیون، همه ی هیئت های ورزشی و همکاران اداره کل و ادارات شهرستانی رخ داد.

امیری خراسانی افزود: خوشبختانه 27 مرداد جاری، افتتاحیه بازی های آسیایی است که، دیار کریمان در بازی های آسیایی 12 نماینده دارد که از این تعداد 8 ورزشکار، یک داور و 3 تا مربی است، این در حالیست که در دوره قبل فقط 4 نماینده داشتیم.

وی کاروان ورزشی کرمان برای رقابت های جاکارتا را بهترین کاروان ورزشی در ادوار تاریخ استان کرمان دانست و تصریح کرد: این نشان دهنده ی پتانسیل بالای ورزش استان کرمان است.

امیری خراسانی به رقابت های پارآسیایی جاکارتا اشاره کرد و یادآور شد: در پارآسیایی تاکنون 10 نفر قطعی شده اند و دو، سه نفر دیگر هم منتظر قطعی شدن نتایجشان هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در المپیک 2020 حداقل دو تا سه نماینده شایسته از استان کرمان حضور داشته باشند و در 2024 بتوانیم مدال آوری هم داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر اینکه باید از پتانسیل همه ی هیئت ها استفاده کنیم، بیان داشت: بخشی از این موفقیت ها را هیئت بدن سازی و پرورش اندام می تواند به دوش بکشد و در این راستا باید دانش مربیان را ارتقاء داد تا به ماهیت رشته های ورزشی کمک شود.

امیری خراسانی گفت: امیدواریم روزی برسد، در این استان پهناور و به گونه ای ثروتمند، بودجه های ورزشی که هزینه می شود، هدفمند و در رشته های تأثیرگذار صرف شود.

وی با اشاره به پراکندگی اعزام نمایندگان کرمان در رقابت های جاکارتا و عدم انجام مراسم بدرقه ای یکپارچه برای آنها، اظهار داشت: جشنی همزمان با تجلیل از قهرمانان مدال آور سال 96 تا 97 رقابت های برون مرزی برای این ورزشکاران طی هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز