مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

نقش نظارتی بر مدارس غیردولتی باید افزایش پیدا کند

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۷:۴۵:۱۷
کد خبر: ۷۴۰۹۵۲
نقش نظارتی بر مدارس غیردولتی باید افزایش پیدا کند
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه اگر در کارها بخواهیم موفق شویم باید نظارت‌ها را افزایش دهیم، گفت: نقش نظارتی بر مدارس غیردولتی برای ارتقاء سطح کمی و کیفی این مدارس باید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری نسب در ششمین جلسه شورای هماهنگی نمایندگان موسسان مدارس غیردولتی استان کرمان در شهرستان شهربابک، گفت: در گزینش ها و جذب نیرو و معلم برای مدارس و مراکز غیردولتی باید نهایت دقت صورت گیرد زیرا صلاحیت معلمی و داشتن انگیزه برای امر تعلیم و تربیت یکی از مولفه‌های اصلی صلاحیت معلم می تواند باشد.

وی گفت: کم توجهی به مدارس و مراکز غیر دولتی در دوره ای از سالیان گذشته و نادیده گرفتن مطالبات آنان باعث شده است تا امروز این مراکز با حجم زیادی از مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

اسکندری نسب با بیان اینکه نباید در تخصیص نیرو به مدارس و مراکز غیر دولتی محدودیت ایجاد کرد، افزود: برای ارتقاء کمیت و کیفیت مدارس و مراکز غیر دولتی در هر زمینه ای مسئولیت داریم که باید آن را به نحو احسن انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه بین مدارس دولتی و غیردولتی تفاوتی وجود ندارد و همه شرایط یکسانی دارند، تصریح کرد: مهارت آموزی و توسعه رشته‌های مهارتی و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در بخش غیردولتی باید تقویت شود.

وی توانمندسازی معلمان در مدارس غیر دولتی را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: نیروهای مدارس غیردولتی باید با انگیزه کافی کار کنند و آموزش و به روز بودن آنان همچون معلمان رسمی بسیار مهم و ضروری است.

اسکندری نسب، گفت: دغدغه ما در مدارس و مراکز غیر دولتی این است که نگاه مدیران و موسسان این مدارس در درآمدزایی و تجارت نباشد زیرا با این نوع نگاه به مدارس و مراکز غیردولتی قطعاً از اهداف نظام تعلیم و تربیت عقب خواهیم ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مدارس غیر دولتی نباید به بنگاه اقتصادی تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: دریافت شهریه ها در مدارس غیر دولتی باید نظام‌مند و قانونی صورت گیرد و در همین راستا یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه‌های نظارتی بحث شهریه‌ها است که با جدیت نظارت ها صورت خواهد گرفت.

برپایه این گزارش ششمین جلسه شورای هماهنگی نمایندگان موسسان مدارس غیردولتی استان کرمان با حضور احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان، علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، فریبا اسکندر زاده رئیس اداره مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان و جمعی از کارشناسان و مدیران حوزه ستادی و نمایندگان موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی سراسر استان در شهرستان شهربابک برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز