حمزه‌جواران خبر داد:

برگزاری ششمین جشنواره «گردو» در بافت

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۹:۴۲:۱۸
کد خبر: ۷۴۱۴۰۳
برگزاری ششمین جشنواره «گردو» در بافت
فرماندار بافت گفت: ششمین جشنواره گردو، 9 شهریور ماه امسال در پارک جنگلی شهر بزنجان شهرستان بافت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فتحعلی حمزه‌جواران صمن اعلام این خبر اظهار داشت: شهرستان بافت یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور است و ارگانیک بودن محصولات کشاورزی در این شهرستان یک جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد که سرآمد این محصولات گردو بوده و ارگانیک کامل است.

او با بیان اینکه سطح زیر کشت گردوی شهرستان مقام اول و در تولید گردو مقام دوم را در کشور داریم، عنوان کرد:  یکی از کار هایی که می‌تواند ظرفیت بالقوه شهرستان بافت را بالفعل کند جشواره گردو است.

حمزه جواران تصریح کرد: شناسایی استعدادها و توانایی‌های شهرستان بافت در راستای تولید محصول گردو، فراهم کردن زمینه اصلاح گردو به‌منظور بهره‌برداری بیشتر، شناسایی آفات و بیماری‌های گردو و راه‌های مناسب مبارزه با آن، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی و بازاریابی محصول، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی را خواهد داشت و جشنواره گردو نگاه سرمایه‌گذاری را به این شهرستان نگاه ویژه‌ای کرده است.

او از برگزاری ششمین جشنواره گردو در 9 شهریور ماه در پارک جنگلی شهر بزنجان شهرستان بافت خبر داد و خاطرنشان کرد: از مردم سراسر ایران برای شرکت در این جشنواره دعوت که از شبکه استانی مرکز کرمان و شبکه‌های سراسری پخش می‌شود، دعوت می‌کنیم.

 

نظر شما