مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان:

به زودی بازسازی خانه «بانک توکلی» کرمان آغاز می‌شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۱۴:۵۹:۵۵
کد خبر: ۷۴۲۹۰۰
به زودی بازسازی خانه «بانک توکلی» کرمان آغاز می‌شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: بزودی عملیات بازسازی خانه تاریخی و ارزشمند "بانک توکلی" واقع در سه راه احمدی شهر کرمان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده عملیات بازسازی خانه تاریخی "بانک توکلی" آغاز می شود، افزود: در این عملیات سقف های تخریب شده مورد بازسازی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این خانه از بزرگترین خانه های قدیمی شهر کرمان است، اظهار کرد: این خانه قدمتش به دوره قاجاریه بازمی گردد و دارای تزئینات معقلی، آجرهای قالبی و حوض خانه زیبایی است.

فرخی با تاکید بر اینکه امسال تعداد دیگری از خانه های تاریخی استان کرمان مرمت می شوند، تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از این خانه ها با تغییر کاربری به سفره خانه و یا اقامتگاه های سنتی تبدیل شده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با بیان اینکه با تغییر کاربری هر بنای تاریخی اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای حداقل 10 تا 15 نفر فراهم می شود، خاطرنشان کرد: در صنعت گردشگری با کمترین سرمایه گذاری می توان بیشترین اشتغالزایی  را ایجاد کرد.

 خانه بانک توکلی مربوط به دوره قاجار است و در کرمان، سه راه مطهری، کوچه امیر کبیر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۶۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است

 

نظر شما