اقامه نماز جماعت توسط ۱۴۴۰ روحانی در مدارس استان کرمان

۱۳۹۷/۰۵/۳۰ - ۱۵:۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۴۳۸۴۴
اقامه نماز جماعت توسط ۱۴۴۰ روحانی در مدارس استان کرمان
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ۱۴۴۰ روحانی در سراسر مدارس استان کرمان اقامه نماز جماعت را برگزار می کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانصبح سه شنبه ۳۰ مرداد ماه ۹۷ در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استانفلسفه وجودی کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه را باز بودن آغوش آموزش و پرورش برای هرگونه کار فرهنگی در این دستگاه عظیم عنوان کرد و گفت: باید برای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تمام توان اقدام کرد و همه دستگاه‌ها به کمک آموزش و پرورش بیایند تا این امر محقق شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز در صدد است تا نسل جوان ما را آسیب پذیر کند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید در کنار آموزش و پرورش به بعد اعتقادی و دینی دانش آموزان و پرورش آنان به عنوان یک دانش آموز  در طراز جمهوری اسلامی تلاش کنند.

علیدادی سلیمانی به هجمه های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های دقیق در حوزه های آموزشی و پژوهشی و به خصوص در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت نباید اجازه دهیم که دشمنان در جیره تعلیم و تربیت خللی ایجاد کنند و فاصله بین مدرسه و خانواده هر روز نزدیک تر و صمیمی تر شود.

در ادامه احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: حضور روحانیان در مدارس و کمک به امر آموزش و پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی دانش آموزان می‌تواند بینش دانش آموزان را نسبت به مسائل اعتقادی افزایش دهد.

وی افزود: توانمندسازی روحانیون شاغل و وظیفه در زمینه های آموزشی، پرورشی و مسائل تخصصی در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

اسکندری نسب به جذب روحانیون وظیفه در آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و اظهار داشت: بالغ بر ۳۵ طلبه وظیفه از اول مهر سال جاری وارد آموزش و پرورش استان کرمان می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۴۳ روحانی در مدارس استان کرمان نماز جماعت را برگزار می کنند، افزود: حضور روحانیون در مدارس از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

وی حضور روحانیون برادر و خواهر در مدارس و صبحگاه های مدارس را لازم و ضروری دانست و بر این امر تأکید کرد.

اسکندری نسب خاطرنشان کرد: زنگ نماز جزء برنامه درسی مدارس تبیین شده است و باید به این زنگ در مدارس توجه ویژه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به برگزاری نماز جماعت در مدارس اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی ۹۷_۹۶ بالغ بر ۳۰۰ هزار دانش‌آموز استان در مسابقات قرآن عترت و نماز سراسر استان شرکت کردند.

وی گفت: باید روحانیون ما در بحث آموزش دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی به کمک آموزش و پرورش آیند.

اسکندری نسبت به نحوه جذب معلمان در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۳۹۶ مبلغ باتجربه در مناسبت های مختلف به مدارس استان اعزام شدند.

بر پایه این گزارش جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضای جلسه در محل دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان برگزار شد

 

نظر شما