معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

بانک اطلاعاتی سازمان های مردم نهادِ فعال استان تهیه شده است

۱۳۹۷/۰۵/۳۱ - ۰۸:۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۴۴۰۲۱
بانک اطلاعاتی سازمان های مردم نهادِ فعال استان تهیه شده است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: بانک اطلاعاتی سازمان های مردم نهاد فعال استان تهیه و شبکه سازی لازم انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "محمدباقر اسلامی" به مناسبت گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، در نشست صمیمانه با دبیران سازمان های مردم نهاد استان که باحضور رییس کل دادگستری استان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد بعنوان مجامعی بر آمده از دل مردم و در جایگاه سرمایه اجتماعی با هدف مشترک و خیر خواهانه می توانند نقش های مهم و اساسی را در امنیت اجتماعی ایفاء نمایند و بطور قطع مقوله امنیت اجتماعی برای تحقق، نیازمند  پیش نیازی ضروری است که مشارکت و همیاری مردم و سازمان های مردم نهاد به عنوان عاملی مهم و موثر در این حوزه تلقی می گردد.

وی ادامه داد: در واقع می توان با استفاده از رویکرد اجتماع محوری و روش های نوین از جمله آموزش همگانی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد و تعامل با دستگاه های محلی اقدام  تاثیر گذاری در این حوزه انجام داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: در مسائل اداری به دلیل وجود بروکراسی، مشکلاتی وجود دارد اما اگر ظرفیت های مردمی کنارمان قرار گیرند قاعدتا این خصایص را ندارند و می توانند از دوام بیشتری برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه این معاونت از فعالیت و کمک سازمان های مردم نهاد هم استقبال می کند، افزود: از سال 95 اداره مشارکت های مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به دنبال جلب همکاری و تعامل با سمن ها بوده است و در این راستا چندین سمن شناسایی شده و نشست های تخصصی ویژه ای در رابطه با چالش های پیش رو برگزار و همچنین درخصوص مسائل پیرامون هر حوزه تبادل نظر شده است.

اسلامی ادامه داد: در همایش خشونت نیز یک پنل اختصاصی ویژه سازمان های مردم نهاد در رابطه با پیشگیری از خشونت برگزار شد، ضمن اینکه بانک اطلاعاتی سازمان های مردم نهاد فعال استان تهیه و شبکه سازی لازم برای استفاده از ظرفیت آنها نیز انجام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان سپس به سامانه جامع اطلاعات مردمی( سجام) اشاره و تاکید کرد: این سامانه ظرفیت بسیار خوبی برای سازمان های مردم نهاد و معاونت دادگستری به شمار می رود و هر روز بایستی به روزتر و فعال تر باشد تا به حل معضلات اجتماعی کمک کند.

وی با بیان اینکه سرای سازمان های مردم نهاد با هدایت این معاونت راه اندازی شده است، یادآور شد: جهت اداره مراکز مهر یعنی مراکز ملاقات فرزندان طلاق با پدر و مادر از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده می شود، همچنین در قالب اتوبوس نشاط و امید که با همکاری یکی از سمن های فعال استان راه اندازی شده است، به مردم حاشیه شهر خدمات رایگان بهداشتی، مشاوره، فرهنگی و آموزشی ارائه می شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد معاونت اجتماعی این است تا جایی که امکان دارد در برون سپاری خدمات، از ظرفیت سمن ها استفاده کنیم و انصافا تا جایی که وارد شده اند این کمک ها در حد مطلوب انجام شده است.

 

یادآوری می شود: در پایان این دیدار صمیمانه از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از دبیران سازمان های مردم نهادِ فعال استان تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز