افتتاح پروژه های مختلف شهری و روستایی در شهرستان قلعه گنج در سومین روز گرامیداشت هفته دولت

۱۳۹۷/۰۶/۰۴ - ۱۵:۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۴۵۸۷۴
افتتاح پروژه های مختلف شهری و روستایی در شهرستان قلعه گنج در سومین روز گرامیداشت هفته دولت
در سومین روز گرامیداشت هفته دولت با افتتاح شهرداری چاه دادخدا و اعلام رسمیت شهری جدید در استان، افتتاح پروژه های آبرسانی به 8 روستای محروم قلعه گنج، نیروگاه خورشیدی، کارخانه مواد لبنی پاک، سردخانه خرما، باشگاه ورزشی در شهرستان قلعه گنج، بخشی از تعهدات دولت به مردم مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در سومین روز گرامیداشت هفته دولت و طی مراسمی با حضور معاون امور عمران استانداری کرمان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، نماینده پنج گنج جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی، جمع زیادی از مسئولین و مردم، پروژه های مختلف شهری و روستایی در شهرستان قلعه گنج مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح شهرداری چاه داد خدا و اعلام رسمیت شهری جدید در استان کرمان

با افتتاح شهرداری چاه دادخدا در شهرستان قلعه گنج، شهری جدید به صورت رسمی به شهرهای استان کرمان اضافه شد.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان در مراسم افتتاحیه شهرداری چاه دادخدا گفت: روستای چاه دادخدا با همت و حمایت مسئولین، جمعیتی 1500 نفری را تحت پوشش خواهد داشت و خدمات مختلفی را به مردم در حوزه شهری ارائه خواهد کرد.

بنا به گفته نژاد خالقی؛ شهر شدن این روستا به توسعه زیرساخت های منطقه و بهبود کیفیت زندگی مردم کمک خواهد کرد و بنای مجموعه استانداری کرمان و دولت، توزیع عادلانه امکانات در سطح استان است.

 

افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به 8 روستای بند چاه رضا در قلعه گنج

با افتتاح این پروژه، 8 روستای محروم منطقه با دامنه جمعیتی 1366 نفری از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

آب مورد نیاز این پروژه از یک حلقه چاه با اعتباری بالغ بر 3092 میلیون تومان تأمین شده است.

 

افتتاح مرکز جمع آوری شیر بز

با افتتاح این مرکز، شرکت لبنیات پاک هر ساعت قادر به جمع آوری 2 تن شیر بز از جوامع محلی منطقه به قیمت 3500 تومان بصورت تضمینی خواهد بود.

 

افتتاح باشگاه ورزشی پرورش اندام

این باشگاه با مشارکت بانک سینا، بنیاد مستضعفان و حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور توسط بخش خصوصی ساخته شده است و خدماتی در دو سانس به آقایان و بانوان ارائه می کند.

 

افتتاح نیروگاه خورشیدی

برای ساخت این پروژه اعتباری بالغ بر شش میلیارد و سیصد میلیون تومان هزینه شده است و قرار است 1 مگاوات برق وارد مدار کشور کند که 200 کیلو وات آن تاکنون عملیاتی شده است.

 

کلنگ زنی پروژه مبلمان شهری

 کلنگ زنی احداث سردخانه 2500 تنی بسته بندی محصولات کشاورزی

این کارخانه با مشارکت بانک سینا و حمایت استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان طی هفت ماه و با اعتبار دو و نیم میلیارد تومانی احداث خواهد شد و 18 نفر بصورت ثابت و 65 نفر بصورت فصلی مشغول به کار خواهند شد.

 

افتتاح کارخانه لبنیات پاک قلعه گنج

این کارخانه با جمع آوری پنج تن شیر بز بصورت روزانه از دامداران، محصولات دوغ، ماست و پنیر تولید می کند که بنا به گفته مسئولین؛ با افتتاح این کارخانه 7 نفر بطور مستقیم و صدها خانواده بصورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

 

کلنگ زنی مرکز اداری و امدادی هلال احمر شهرستان قلعه گنج

همچنین عصر امروز با حضور معاون امور عمرانی استانداری و نماینده پنج گنج جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی در شهرستان منوجان؛ کارگاه قالی بافی گهر زمین، کارخانه آسفالت شهرداری، اصلاح شبکه به طول 23 کیلومتر و روکش آسفالت نودژـ لاریان به طول 4 کیلومتر افتتاح خواهند شد.

 

نظر شما