موحد:

قضات سیرجانی طی ۵ماه گذشته بالغ بر ۱۸هزار تصمیم قضائی گرفته اند/قوای سه گانه مراقب اعتماد عمومی مردم باشند

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۴:۰۶:۴۳
کد خبر: ۷۴۸۵۵۶
قضات سیرجانی طی ۵ماه گذشته بالغ بر ۱۸هزار تصمیم قضائی گرفته اند/قوای سه گانه مراقب اعتماد عمومی مردم باشند
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در 5 ماهه ابتدائی سال جاری 18 هزار تصمیم نهایی در حوزه قضائی شهرستان سیرجان اتخاذ شده است که هر قاضی به طور متوسط 900 تصمیم قضائی گرفته است

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در دیدار کارکنان اداری دادگستری شهرستان سیرجان اظهار داشت: اعتماد عمومی بزرگترین پشتوانه ی هر دستگاهی است و دستگاه اجرایی،مقننه وقضائی باید مراقب اعتماد عمومی مردم باشند و از آن مراقبت کنند تا اعتماد مردم نسبت به نظام روز به روز بهتر شود.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تاکید کرد:تاخیر در رسیدگی ها در حال حاضر از بزرگترین نگرانی ها و دغدغه مردم از دستگاه قضائی می باشد وعلت این مشکل  را هم می توان به حجم کار و فرسایشی بودن کا در دستگاه قضاء دانست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه کارکنان باید به سعه صدر ، کرامت و احترام با ارباب رجوع برخورد کنند،گفت: انجام کار با سرعت معقول و متناسب با قانون و قواعد مورد تاکید است

وی با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان به عنوان یک قطب مهم اقتصادی در سطح استان و کشور مطرح است ،افزود:موفقیت های کسب شده توسط دادگستری سیرجان در سطح استان و کشور مرهون تلاش های شبانه روزی تمامی کارکنان اداری وقضائی است

رئیس شورای قضائی استان کرمان  به وضعیت منابع انسانی در دادگستری سیرجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دستگاه قضائی شهرستان 93 قاضی و کارمند اداری دارد که از این تعداد 20 نفر قاضی و مابقی کارکنان اداری هستند.

وی به نقش مهم منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه هر دستگاهی اشاره کرد و گفت:گاهی یک کارمند می تواند موتور محرکه یک سیستم شود وخیلی مسائل را حل و فصل کند و مشکلات را برطرف می کند.

موحد با اشاره به اینکه در سیستم قضائی اولین و مهم ترین نقش را سرمایه انسانی ایفا می نماید،خاطرنشان ساخت: یک قاضی گاهی در یک شهرستان تحول ایجاد می کند وقتی از همه ظرفیت ها قانونی استفاده می کند می بینم چقدر منشاء اثر و خدمت است برای مردم می شود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان خطاب به کارکنان دادگستری گفت:توصیه به کارکنان اداری و قضائی هم گرایی و هم صدایی است، یک صدا بیشتر نباید از دادگستری شنیده شود و آن صدا این است که دستگاه قضائی دارد در جهت خدمت به مردم تلاش می کند.

وی ادامه داد:اگر همدل و یک صدا باشیم کارها سریعتر و ساده تر پیش می رود ولی اگر درگیر مسائل حاشیه ای شویم حتماً آسیب می بینیم و موجب ایجاد بدبینی نسبت به دستگاه قضائی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز