معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد:

ارتقای رتبه فناوری دانشگاه در سال ۲۰۱۷/ ساخت پمپ دسفرال در مرکز رشد کرمان/ برگزاری ۳ همایش بین المللی در سال جاری به میزبانی کرمان

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۱:۳۱:۱۲
کد خبر: ۷۴۹۱۲۳
ارتقای رتبه فناوری دانشگاه در سال ۲۰۱۷/ ساخت پمپ دسفرال در مرکز رشد کرمان/ برگزاری ۳ همایش بین المللی در سال جاری به میزبانی کرمان
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: این دانشگاه در حوزه فناوری در سال2017 با دو پله ارتقاء، رتبه هشتم کشوری را کسب کرد .

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر"عباس پرداختی" در هفتمین نشست خبری با اصحاب رسانه و در تشریح فعالیت های پژوهش، فناوری و نوآوری این حوزه افزود: این دانشگاه موفق شد در سال جاری به عنوان دانشگاه کار آفرین در سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته که در کشور دبی برگزار شده بود، برنده لوح و تندیس شود.

وی با اشاره به موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حوزه فناوری گفت: در سال گذشته و در جشنواره کارآفرینی یکی از محصولات مرکز رشد کرمان به مبلغ 12 میلیارد تومان خریداری شد.

 وی اضافه کرد: همچنین این دانشگاه در دهمین المپیاد دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور موفق شد در بخش کار آفرینی رتبه اول را کسب کند.

 وی تولید ثروت را یکی از نتایج توجه به حوزه فناوری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این دانشگاه در حوزه فناوری و تولید ثروت موفق شده است محصولاتی را به بازار عرضه کند.

 

 ساخت پمپ دسفرال در مرکز رشد کرمان

دکتر پرداختی گفت: خوشبختانه محققان یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد فناوری های سلامت کرمان موفق شده اند تا پمپ دسفرال را تولید کنند.

 وی ادامه داد: این پمپ برای بیماران تالاسمی است و قیمت خارجی این پمپ دو میلیون و 500 هزار تومان است.

 وی گفت: هزینه ساخت داخلی این پمپ 800 هزار تومان است و همان کیفیت خارجی را دارد.

 وی افزود: اکنون این پمپ توسط انجمن تالاسمی تست و تایید شده و مجوزهای لازم نیز برای تولید انبوه آن گرفته شده است، امیدوار هستیم تا پایان سال بتوانیم هزار پمپ تولید شود.

 دکتر پرداختی گفت: پنبه مخصوص دندان پزشکی محصول دیگر دانش بنیان است که توسط یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد و فناوری های سلامت تولید می شود و دندان پزشکان نیز از این محصول استقبال کرده اند.

 

 برگزاری 3 همایش بین المللی در سال جاری به میزبانی کرمان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح فعالیت های این معاونت در حوزه پژوهش گفت: در سال جاری سه همایش بین المللی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می شود.

 وی افزود: دوازدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی ایران در مهرماه برگزار می شود.

 وی ادامه داد: دومین کنگره بین المللی پزشکی افضلی پور با محوریت آسیب شناسی (پاتولوژی) آبان ماه برگزار می شود

 به گفته وی این کنگره با همکاری چهار نفر از اساتید دانشگاه هاروارد برگزار خواهد شد و میهمانانی از دانمارک، انگلستان، فرانسه و استرالیا حضور خواهند داشت.

 دکتر پرداختی گفت:  در پایان آبان ماه هفدهمین کنگره انجمن دندانپزشکی کودکان ایران به میزبانی دانشگاه برگزار می شود و میهمانانی از کشورهای هلند، کرواسی، کانادا، امریکا و انگلستان در این کنگره حضور خواهند داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه گفت: براساس ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه علوم پزشکی کرمان رتبه دهم را کسب کرده که برای نخستین بار این اتفاق افتاده است .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهمیت جذب اعتبارات پژوهشی در حوزه بین الملل  گفت: دانشگاه در این زمینه موفق عمل کرده و پروژه هایی در افغانستان و ... انجام داده است .

وی افزود: برای نخستین بار یکی از کارمندان دانشگاه" غلام عباس خادمی" شاغل در مرکز حوادث و فوریت های پزشکی  پروژه ای با همکاری سازمان جهانی بهداشت انجام داد و طرح وی که درباره پروژه جی آی اس مناطق دچار خشکسالی و زلزله کرمان بود توانست اعتبار بین المللی جذب کند.

وی با اشاره به برگزاری مدرسه زمستانی در سال گذشته گفت: از 10 تا 15 شهریورماه جاری نیز دومین مدرسه تابستانی در حال برگزاری است.

 

خلاقیت و نوآوری ضرورت پژوهش و تحقیق

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری ضرورت پژوهش و تحقیق است، گفت: اگر پژوهش، تحقیقات و فناوری بدون خلاقیت و نوآوری در نظر بگیریم محکوم به شکست خواهیم بود.

 وی با بیان این موضوع که نوآوری باید از سطح دانش آموزی آغاز شود، گفت: در این راستا مرکز نوآوری دانش آموزی استان کرمان در اسفند سال گذشته افتتاح شد که دومین مرکز نوآوری دانش آموزی کشور بعد از تهران است و این مرکز استعدادیابی، آموزش، مشاوره، معرفی ایده و تجاری سازی را انجام می دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه که همه کشورها به سمت زیست بوم استارت آپی پیش می روند و بحث تبدیل ایده های نوآورانه و خلاقانه به محصول مطرح است، مرکز نوآوری استان نیز اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

 وی ادامه داد: سه نوآوردگاه در زمینه استارت آپ برگزار شده است.

وی افزود: استارت آپ سلامت در آذرماه 96 و استارت آپ برق شمال برای نخستین بار در کشور در سال گذشته برگزار شد.

وی گفت: استارت آپ کشاورزی جیرفت، استارت آپ پسته در رفسنجان، اولین استارت آپ دامپزشکی کشور در کرمان برگزار شد و دومین رویداد کارآفرینی سلامت را نیز در سال جاری برگزار کردیم.

وی بیان کرد: معتقدیم باید این رویدادها به رقابت ملی تبدیل شود و در این راستا جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش خاوران و جشنواره ملی فناوری های حوزه سلامت در مهرماه 96 برگزار شد و دو اختراع از این جشنواره امسال رتبه نخست جشنواره خوارزمی را به دست آورد.

وی از برگزاری مدرسه بازاریابی و فروش در تابستان امسال خبر دادو گفت:  در این مدرسه 70 نفر ثبت نام کردند.

دکتر پرداختی از راه اندازی مرکز رشد فناوری نخبگان در سال جاری خبر دادو گفت: همچنین قرار است مرکز شتابدهی نوآوری نیز راه اندازی شود.

 

نامساعد بودن حال پژوهش به دنبال افزایش غیر منطقی دلار

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: وضعیت پژوهشی کشور حال خوبی ندارد که دلیل آن افزایش غیرمنطقی و بیش از حد قیمت دلار است.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری نباید روند تحقیقاتی کشور کند شود، افزود: آنچه که در حوزه پژوهش اتفاق می افتد، دو سال دیگر خود را نشان می دهد و در فضای کنونی و شرایط اقتصادی که تامین دارو و ملزومات اولیه کشور اولویت می شود، انجام کار پژوهشی به زعم بسیاری از مسوولان لوکس جلوه می کند، در حالی که تبدیل پژوهش ها به محصول چندین ده برابر جواب می دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز