همایش سران طوایف در کهنوج برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۵:۵۳:۵۳
کد خبر: ۷۴۹۴۳۱
همایش سران طوایف در کهنوج برگزار می شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از برگزاری دومین همایش سران طوایف،متنفذین، ائمه جمعه و روحانیون در تاریخ 22شهریور در کهنوج حضور مسئولان ارشد امنیتی استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدباقر اسلامی در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت: این همایش با رویکر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی در جنوب استان کرمان برگزار می شود

این مقام قضائی عنوان کرد:در سال گذشته با همکاری دستگاه های انتظامی،اطلاعاتی و امنیتی در زمینه دستگیری محکومین متواری و عوامل ناامنی اقدامت خوب وارزشمندی صورت پذیرفته است .

وی به کاهش آمار قتل در استان کرمان به ویژه در جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت:یکی از بندهای مهم میثاق نامه عدالت وامنیت پایدار که در سال گذشته با سران طوایف جنوب و شرق استان به امضاء رسید به موضوع خشونت و قتل (و انتقام خصوصی) و هرگونه صدمه بدنی به دیگری اشاره داشت

 اسلامی یادآور شد: حرمت قتل نفس و احترام به خون انسان ها از مسائلی است که در همه ی شرایع آسمانی به آن اشاره شده است، دین مبین اسلام نیز به عنوان سرآمد تمام ادیان الهی بر این مسئله ی مهم اهمیت فوق العاده ای قائل است.

وی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات دین مبین اسلام و وضع قوانین مبتنی بر قصاص لازم است علماء و سران طوایف نسبت به فرهنگ سازی و ترویج واگذاری مجازات و قصاص به دستگاه قضایی از هرگونه انتقام جویی در منطقه خودداری نمایند.

 اسلامی خاطرنشان ساخت:  از دیرباز نهادهای مذهبی و مردمی نقش فعالی در مداخلات پیشگیرانه ایفا کرده اند. در کشور ما بسیاری از این نقش آفرینی ها دارای قدمتی چند قرنی بوده و در طول تاریخ به عنوان مراسم و رویه ها و آیینی با جسم و دل مردم سرشته شده است و سهم قابل توجهی از برنامه های مردم به این حوزه اختصاص یافته است.

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بدون تردید اقدامات و ابتکارات علماء، وعاظ، ائمه جمعه و ائمه جماعات، مبلغین مذهبی و از طرفی نیز معتمدین، متنفذین و سران طوایف با توجه به نقش و جایگاه خاص و منحصر به فردی که در طایفه و منطقه خویش دارا می باشند، با احیای سنت ها و آیین های بومی و دینی از جمله سنت کدخدامنشی و حل مشکلات با ریش سفیدی در محلات در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد:در همین راستا و به منظور بهره گیری از ظرفیت های مؤثر مردم به خصوص علماء و سران طوایف در کنترل و کاهش جرائم خشن و آسیب های اجتماعی ناشی از آن همایش سران طوایف با مسئولان دادگستری، استانداری، اداره کل اطلاعات و فرماندهی نیروی انتظامی و علماء و سران طوایف جنوب در شهرستان کهنوج برگزار خواهد شد.

 

نظر شما