مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

کشف و ضبط ۳۷ قطعه شی از باند قاچاق اشیاء عتیقه در جیرفت

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۸:۵۵:۱۰
کد خبر: ۷۴۹۹۱۲
کشف و ضبط ۳۷ قطعه شی از باند قاچاق اشیاء عتیقه در جیرفت
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت این اداره کل 37 قطعه شیء از باند قاچاق اشیاء عتیقه در جیرفت کشف و ضبط شد.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ غلامرضا فرخی، در این خصوص اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان در ادامه رصد و پایش جرایم علیه مواریث تاریخی و فرهنگی و به ‌محض اطلاع از خبر واصله مربوط به نگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان جیرفت با تحقیقات گسترده و تلاش بی وقفه موفق به شناسایی افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی شدند.

وی افزود: تیم عملیات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه در مراجعه به منزل یکی از  قاچاقچیان عتیقه، 37 قطعه شی شامل 11 قلم شی فلزی، 5 قلم شی سنگی، یک قلم شی از جنس استخوان، 6 قطعه سکه، 2 عدد مدال و 12 قلم مهره  کشف و ضبط و در این رابطه نیز یک نفر را دستگیر کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه کارشناسان میراث فرهنگی بخشی از اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت آنها احتمالاً به دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی و معاصر بازمی گردد و بخشی دیگر نیز فاقد هرگونه ارزش تاریخی و فرهنگی می باشد.

فرخی با بیان اینکه اقدامات لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد، تاکید کرد: در حال حاضر تمامی محوطه ها و اماکن باستانی و تاریخی استان کرمان به صورت شبانه روزی کنترل و رصد می شوند و با هرگونه اقدام برای حفاری غیرمجاز در این قبیل اماکن به شدت برخورد می شود.

 

 

 

نظر شما