دکتر فدایی:

شئونات اسلامی و مذهبی، باید در شأن ائمه دین و نظام جمهوری اسلامی باشد

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۱۶:۴۷:۲۰
کد خبر: ۷۵۰۱۰۶
شئونات اسلامی و مذهبی، باید در شأن ائمه دین و نظام جمهوری اسلامی باشد
سرپرست استانداری کرمان گفت: رعایت شئونات اسلامی و مذهبی در برنامه های مختلف هیأت ها باید به نحوی انجام شود که برنامه ها در شأن ائمه دین و نظام جمهوری اسلامی برگزار شود و در همین خصوص رعایت مسأله حق الناس و صرفه جویی در ابعاد مختلف بسیار مهم است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در گردهمایی مسئولان هیأت های مذهبی استان کرمان، افزود: هیأت های مذهبی به عنوان قدیمی ترین تشکل مذهبی کشور ما در عرصه اجتماعی، فعالیت های مختلفی انجام می دهند و امروزه می توانند در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی کمک کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به معنویات در برنامه هیأت های مذهبی، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که جریان معنویت در هیأت های مذهبی فراموش نشود و بهره ای برای آخرت مردم ایجاد شود. همچنین برنامه های مذهبی فرصت مناسبی برای تبلیغ دین، ارتقای فرهنگ مذهبی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی است.

سرپرست استانداری کرمان گفت: هیأت های مذهبی به عنوان باسابقه ترین و بزرگترین تشکل اجتماعی جامعه مذهبی ایران بایستی توجه به معنویات، تبلیغ دین و ارتقای فرهنگ مذهبی جامعه را به عنوان اولویت برنامه های مذهبی خود قرار دهند.

فدائی با اشاره به وجود مسائل و شبهه های مختلف در سطح جامعه، خاطر نشان کرد: سخنرانان و مداحان در هیأت های مذهبی بایستی به موضوعات روز توجه کنند و به سوالات مختلف موجود در ذهن جوانان پاسخ دهند و در همین ارتباط لازم است مداحان در مرثیه و مداحی های خود، اشعاری پرمحتوا و مفید انتخاب کنند.

سرپرست استانداری کرمان گفت: بدون شک خاطراتی که در ذهن کودکان از مراسم های مذهبی باقی می ماند؛ در رفتارآن ها تأثیر گذار است و باتوجه به اهمیت این قضیه، هیأت های مذهبی باید تلاش کنند تا خاطراتی خوب در ذهن کودکان از برنامه های مذهبی نقش ببندد.

وی افزود: رعایت شئونات اسلامی و مذهبی در برنامه های مختلف هیأت ها باید به نحوی انجام شود که برنامه ها در شأن ائمه دین و نظام جمهوری اسلامی برگزار شود و در همین خصوص رعایت مسأله حق الناس و صرفه جویی در ابعاد مختلف بسیار مهم است.

فدائی با اشاره به لزوم دوری از حواشی سیاسی در برنامه های مذهبی، اظهار داشت: مداحان و سخنرانان بایستی به دور از حواشی سیاسی، مسائلی که منجر به وحدت می شود را در برنامه های مختلف مذهبی بیان کنند؛ چرا که در برنامه مذهبی بایستی تمامی مردم با هر سلیقه ای حضور داشته باشند و اگر عواملی باعث عدم دستیابی بدین هدف شود نقض غرض است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز