موحد مطرح کرد:

رتبه دوم شورای های حل اختلاف استان کرمان در نرخ رسیدگی به پرونده ها

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۱۷:۳۸:۰۲
کد خبر: ۷۵۰۱۰۸
رتبه دوم شورای های حل اختلاف استان کرمان در نرخ رسیدگی به پرونده ها
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال 95 بیش از 2 هزار پرونده از موجودی شوراهای های حل اختلاف استان کاهش یافته است و استان کرمان در زمینه نرخ رسیدگی به پرونده ها رتبه دوم کشوری را دارد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یداله موحد در نشست معاون قوه قضائیه با قضات، اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان کرمان گفت : در سال 96  تعداد 145 هزار و 932 پرونده  به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده  که از این تعداد 148 هزار و 785 پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه  341 شورای حل اختلاف در استان کرمان فعال است که 102 شعبه از این تعداد روستایی و مابقی شهری است ، افزود : بیش از یک هزار و 600 نفر در شوراهای حل اختلاف استان کرمان فعالیت می کنند و 135 نفر از قضات دادگستری استان نیز با شوراهای حل اختلاف استان همکاری دارند.

موحد با  اعلام این مطلب که شوراهای حل اختلاف استان کرمان  از زمان تاسیس خدمات قابل توجهی به مردم ارائه داده است ،افزود : تا پایان مردادماه امسال 2 میلیون و 66 هزار و 271 پرونده در شوراها مختومه شده و 15 هزار و 140 پرونده در حال رسیدگی دارند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه 642 هزار و 913 پرونده از بدو فعالیت شوراها در استان منجر به صلح و سازش شده، گفت: 42 درصد از پرونده های مطرح شده در شوراهای حل اختلاف منجر به صلح شده که در مقایسه با متوسط کشور که 31 درصد است، رتبه سوم را کسب کرده است.

موحد  با اعلام اینکه سال قبل برای بیش از 94 هزار پرونده در شوراهای استان حکم صادر و فقط به 4 درصد آنها اعتراض شده است ، گفت : این شوراها با 71 و نیم درصد صلح و سازش، عملکرد قابل قبولی داشته اند و در 5 ماهه امسال 139 نفر از زندانیان استان با مداخلات اعضای شوراهای حل اختلاف از بند زندان رهایی پیدا کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز