اهدا ۷ قطعه شی تاریخی در اسفندقه جیرفت

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۱۳:۱۹:۵۵
کد خبر: ۷۵۱۵۱۹
اهدا ۷ قطعه شی تاریخی در اسفندقه جیرفت
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اهدا 7 قطعه شی تاریخی در منطقه اسفندقه شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ نور علی چوگانی در این خصوص اظهار داشت: در پی فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی- فرهنگی و جلب مشارکت های اجتماعی 7 قطعه شی تاریخی توسط یکی از اهالی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت اهدا شد.

وی با بیان اینکه در بین این اشیاء 4 عدد ظرف سفالی، 2 عدد میله و یک عدد حلقه مفرغی به چشم می خورد، افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان سعی دارد با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی های لازم مانع از خروج این قبیل آثار از استان و حتی کشور شود.

سرهنگ چوگانی با بیان اینکه در حال حاضر میزان حفاری های غیرمجاز در سطح استان کرمان به صفر رسیده است، تصریح کرد: افزایش کشفیات قاچاق اشیاء عتیقه در جنوب استان کرمان به منزله انجام حفاری های غیرمجاز در مناطق باستانی این خطه نمی باشد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید براینکه کارکنان این یگان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت 24 ساعته تمامی محوطه های تاریخی و باستانی را تحت کنترل دارند، خاطرنشان کرد: بر طبق قانون حمل، نگهداری و خرید و فروش اشیاء عتیقه جرم محسوب و برطبق قانون با غارتگران و قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی به شدت برخورد می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز