رئیس کل دادگستری استان کرمان:

به ازای هر ۷نفر از جمعیت بخش ماهان یک پرونده در سیستم قضائی به ثبت رسیده است

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۰:۴۲:۵۶
کد خبر: ۷۵۱۷۵۱
به ازای هر ۷نفر از جمعیت بخش ماهان یک پرونده در سیستم قضائی به ثبت رسیده است
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 5هزار 150فقره پرونده وارد سیستم قضائی ماهان شده است،گفت:به طور متوسط به ازای هر 7نفر از جمعیت بخش ماهان یک پرونده در سیستم قضائی به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید حوزه قضائی بخش ماهان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضائی زیبنده مردم شریف و فهیم ماهان نیست.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد: ضرورت دارد مردم و مسئولان  نسبت به تقویت فرهنگ ایثار وگذشت در جامعه تلاش نمایند و حتی المقدور اختلافات خانوادگی را از طریق صلح وسازش و در قالب شوراهای حل اختلاف به نتیجه مطلوب برسانند.

موحد حوزه قضائی ماهان را یکی از مهم ترین و حساس ترین حوزه های قضائی بخش در استان کرمان برشمرد و گفت: ماهان با جمعیت ثابت 35هزار نفر یکی از بخش های مهم گردشگری استان با جاذبه های تفریحی و اماکن تاریخی و مذهبی فراوانی است

وی به موضوع تعامل وهمکاری بخش های مختلف در جهت خدمت به مردم اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه و مسئولان اجرایی بایستی دستگاه قضائی را در زمینه های مختلف از جمله  پیشگیری از وقوع جرم و ترویج فرهنگ صلح وسازش کمک نمایند

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان ساخت: عدالت قضائی تضمین کننده سایر ابعاد عدالت در بخش های مختلف از جمله عدالت اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و ....است

وی با اشاره به اینکه عدالت ریشه در فطرت انسان دارد و هدف  از  بعثت انبیاء و نزول وحی اقامه قسط و عدل در جامعه است،گفت: هرانسانی به طور فطری تشنه عدالت است و نظام هستی نیز بر محور عدالت می چرخد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: بدون شک یکی از صفات مدیران موفق عدالت محوری است و حق محوری چراغ هدایت گری است، که انسان را از گمراهی ها و تاریکی ها رهایی می بخشد و او را به سرمنزل مقصود می رساند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان یک مدیر موفق را نیازمند داشتن یک قلب اندیشمند و متفکر،زبانی گویا و دلی پر جرات و قاطع در برابر اجرای حق دانست و افزود:شایسته است مدیر با سینه ای گشاده سخن حق را از زبان هرکس که باشد بشنود و به آن عمل کند.

وی یکی از راه های اثربخش و نفوذ مدیران در دل مردم را رفتار عادلانه مسئولان با مردم  برشمرد و گفت:کسانی که براساس عدالت در بین مردم زندگی می کنند هر زمان دستوری می دهند همگان با میل و رغبت درونی آن را اجرا می کنند و یکی از عوامل مهم اثربخشی اقدامات عادلانه بودن آنهاست.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد:یکی دیگر از ویژه گی های یک مدیر موفق،توانایی  ایجاد یک پیوند عاطفی و صمیمانه با مردم است .

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم ضمن تشکر از خدمات چهار ساله آقای قائنی زاده در سمت رئیس دادگاه ماهان،گفت:وی فردی صبور با متانت و مردم دار بود و امیداوریم در سمت جدید نیز منشاء خیر و خدمتگزار خوبی برای مردم شریف کرمان  باشند.

موحد همچنین آقای میرزابیگی،رئیس جدید حوزه قضائی ماهان را انسانی مومن،متعهد و دلسوز نظام و مردم معرفی کرد و افزود:وی در سمت های قضائی قبلی نشان دادند که جزء قضات بسیار موفق به ویژه در حوزه رسیدگی به پرونده های جناحی و حقوقی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز