مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند، یک درصد از بودجه‌شان را صرف فعالیت‌های ورزشی کنند/رقابت ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقات کارکنان دولت طی سال گذشته

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۰:۲۹:۳۶
کد خبر: ۷۵۲۶۴۵
دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند، یک درصد از بودجه‌شان را صرف فعالیت‌های ورزشی کنند/رقابت ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقات کارکنان دولت طی سال گذشته
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بر اساس ماده 53، دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند، یک درصد از بودجه ی خودشان را صرف فعالیت های ورزشی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدتقی امیری خراسانی در آیین تجلیل از مقام آوران مسابقات کشوری کارکنان دولت استان کرمان در سال ۹۶ که با حضور سلیمانی معاون دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، یکی از اهداف وزارت ورزش و جوانان را توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: وقتی بحث ورزش همگانی مطرح می شود، عده ای آن را تنها یک پیاده روی خانوادگی تلقی می کنند، در حالیکه بر اساس سیاست هایی که وجود دارد ما در هر قالب، هر لباس، هر جنسیت و هر سنی می توانیم فعالیت ورزشی خودمان را داشته باشیم.

وی یکی از بحث های ورزش همگانی را ورزش کارکنان دولت دانست و افزود: مسابقات کارکنان دولت در استان کرمان در بخش ادارت کل بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان به مدیریت معاون ورزشی برگزار می شود، در سایر شهرستان ها، رؤسای ادارت ورزش و جوانان مدیریت این کار را بر عهده دارند.

امیری خراسانی تصریح کرد: استارت مسابقات کارکنان دولت در استان کرمان از شهریور ماه 93 با عنوان جشنواره فرهنگی ـ هنری شهید باهنر با دبیری مریم نخعی زاده زده شد که همچنان ادامه دارد و هر ساله به صورت منظم برگزار می شود.

وی یادآور شد: امسال پنجمین دوره این جشنواره در بخش رشته های انفرادی در هفته ی دولت برگزار شد و در بخش رشته های تیمی نیز در حال برگزاریست.

امیری خراسانی بیان داشت: جشنواره فرهنگی ـ ورزشی کارکنان دولت (شهید باهنر) طی هفته دولت در 12 شهرستان برگزار شد و در بقیه شهرستان ها نیز به علت شرایط آب و هوایی استان و گرمای جنوب، در هفته تربیت بدنی برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: طی سال 96، 648 اداره و دستگاه دولتی در این جشنواره حضوری فعال داشته اند که در 5 رشته ی دارت، تنیس روی میز، طناب کشی، فوتسال و والیبال و در مجموع در 68 رشته ورزشی در سراسر استان انجام شده است.

امیری خراسانی افزود: در مجموع 3 هزار و 200 نفر در بخش کارکنان دولت در این رقابت ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در ضمن، کوهپیمایی، دوی عمومی، دوچرخه سواری، پیاده روی و ورزش صبحگاهی به صورت مجزا نیز برای کارکنان دولت به صورت هفتگی و ماهانه انجام می گیرد.

امیری خراسانی با اعلام اینکه امروز در این آیین، از مقام آوران مسابقات کشوری کارکنان دولت استان کرمان در سال 96 تجلیل می شود، ابراز امیدواری کرد: در رقابت های کشوری کارکنان دولت طی سال 97 نیز استان کرمان بتواند بهتر از سال گذشته عمل کند و مقام های بیشتری را به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: مراسم اختتامیه و تجلیل از مقام آوران رقابت های استانی کارکنان دولت، 26 مهر تا دوم آبان ماه در هفته تربیت بدنی برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم در این برنامه از تمام کسانی که در این راستا تلاش می کنند، تقدیر کنیم.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس ماده 53، دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند، یک درصد از بودجه ی خودشان را صرف فعالیت های ورزشی کنند.

وی بیان داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان آمادگی دارد تا یک تفاهم خوبی داشته باشد که این یک درصد در راستای ورزش بانوان به نحو احسنت استفاده شود.

امیری خراسانی تأکید کرد: ما این یک درصد را برای ورزش و جوانان نمی خواهیم و خواستاریم خود ادارت آن یک درصد را برای ورزشکاران خودشان هزینه کنند و تا جایی که اطلاع داریم خیلی از ادارات و دستگاه های اجرایی این قضیه را پیگیری می کنند که نمونه بارزش حضور در رقابت های کارکنان دولت است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز