نظارت جدی دامپزشکی بر کشتار دام های نذری در ایام تاسوعا و عاشورا

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۲۰:۲۷:۲۸
کد خبر: ۷۵۲۹۰۷
نظارت جدی دامپزشکی بر کشتار دام های نذری در ایام تاسوعا و عاشورا
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از نظارت ویژه بهداشتی دامپزشکی بر دامهای ذبح شده در ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر مینا قاضی زاده ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت سید الشهداء (ع) در این رابطه اظهار داشت: به استناد ایین نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت در کشتارگاههای کشور و با عنایت به بخشنامه سازمان دامپزشکی کشور، کلیه اقدامات لازم برای حفظ سلامت شهروندان صورت گرفته است.

قاضی زاده گفت: کلیه پرسنل فنی دامپزشکی اعم از دکتر دامپزشک، کارشناسان، کاردانها و تکنسین های دامپزشکی و بهداشت گوشت به همراه ناظرین شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 7 صبح لغایت 21 شب در قالب اکیپ های ثابت و سیار و کنترل نظارت بهداشتی در شبکه های دامپزشکی شهرستان در قالب دو شیفت کاری سازماندهی شده اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه اولویت کشتار دام قربانی در کشتارگاه دام است گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته کلیه کشتارکاههای دام استان در ایام تاسوعا و عاشورا از ساعت 7 لغایت 13 آماده ارائه خدمات به همشهریان محترم می باشند.

این مسئول در خصوص معاینه قبل از کشتار دام توسط دامپزشکان تاکید کرد و گفت: سلامت و بهداشتی بودن آلایش خوراکی دام، رعایت مسائل بهداشتی هنگام ذبح دام و نگه داری گوشت کشتار شده به مدت 24 ساعت در دمای یخچال از نکات مهمی هستند که بایستی توسط شهروندان رعایت گردد .

وی با اعلام اینکه بیماری مشترک تب کریمه کنگو از مهمترین بیماری های مشترک بین اسنان و دام محسوب می شود بیان داشت : از شهروندان تقاضا می شود حتما دام نذری خود را در کشتارگاه دام ذبح نمایند و از کشتار دام جلوی دسته جات عزاداری جداً خودداری نمایند .

قاضی زاده در پایان اظهار داشت: مردم شریف استان می توانند از طریق شماره تماس چهار رقمی 1512 شماره تلفن شبکه های دامپزشکی شهرستان مربوطه با کارشناسان دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

 

نظر شما