رئیس دادگستری شهرستان کهنوج:

تاکید دستگاه قضایی بر حل مسائل و مشکلات با رویکرد اجتماعی است

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۲۰:۵۱:۲۰
کد خبر: ۷۵۲۹۱۸
تاکید دستگاه قضایی بر حل مسائل و مشکلات با رویکرد اجتماعی  است
رئیس دادگستری شهرستان کهنوج گفت :تاکید دستگاه قضایی بر حل مسائل و مشکلات با رویکرداجتماعی است و هنر مسئولان باید این باشد که موضوعات امنیتی را با رویکرد اجتماعی و فرهنگی حل نمایند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی سالاری در حاشیه گردهمایی علما وسران طوایف در کهنوج اظهار داشت:مجموعه معتمدین و سران طوایف، افرادی شاخص، مومن و خیرخواه هستند که هم به عنوان زبان مردم و هم به عنوان بازوی قوی و پشتیبان محکم برای حاکمیت در حل و فصل دعاوی نقش مهمی ایفا می کنند.

وی تصریح کرد:زمانی امنیت به معنای واقعی خود به صورت پایدار و مستمر  ایجاد می شود که مردم در ایجاد و استمرار آن با حاکمیت همکاری لازم را داشته باشند

وی ادامه داد:با توجه به بافت قومی و قبیله ای در جنوب استان کرمان و در راس بودن سردار و ریش سفید طایفه در قوم و قبیله و تعامل سران طوایف با مجموعه‌های انتظامی امنیتی و قضایی ، تاثیر مثبتی بر امنیت و کاهش جرائم داشته است و این تعامل می‌تواند به تقویت  امنیت پایدار تر در جنوب استان کمک نماید.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت: معتمدین و ریش سفیدان با حضور به موقع خود می‌توانند بستر بروز جرائم و آسیب های اجتماعی را که تهدید جدی برای سلامت و نشاط جامعه است را از بین ببرند و افزایش احساس امنیت را به ارمغان بیاورند.

وی گفت:  معتمدین و ریش سفیدان با عملکرد عالمانه و حکیمانه خود بایستی بستر همدلی و وحدت را بین طوایف به وجود آورند و از اعمالی که موجب تفرقه و بروز درگیری‌های طایفه‌ای و عشیره‌ای می‌شود جلوگیری کند.

سالاری گفت:  گاهی اوقات پیچیده ترین و بزرگ ترین و ریشه دارترین نزاع‌ها و خصومت ها با کمک این عزیزان قابل حل و فصل است و این ریشه در خون و پوست این مردم دارد.

وی افزود:  هدف از برگزاری این جلسات و اتاق فکر ها این است که شرایط را برای تحقق امنیت مشارکتی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی برقرار کنیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز