برگزاری همایش همیاران مشاور و کارگاه توانمندسازی روانی اجتماعی ویژه ۱۵۰ دانش‌آموزان استان کرمان

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۱۱:۲۹:۳۷
کد خبر: ۷۵۳۰۲۳
برگزاری همایش همیاران مشاور و کارگاه توانمندسازی روانی اجتماعی ویژه ۱۵۰ دانش‌آموزان استان کرمان
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: همایش همیاران مشاور و کارگاه توانمندسازی روانی اجتماعی ویژه ۱۵۰ دانش‌آموزان استان کرمان برگزارشد.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید منصور مرتضوی با اعلام این خبر، افزود: یکی از اهداف برگزاری چنین جلسات و دوره‌هایی افزایش توان، سازگاری و تاب‌آوری دانش‌آموزان است.

وی به وظایف همیاران مشاور و بیان انتظارات اداره مشاوره از «سفیران مشاور استان» اشاره کرد و گفت: با همفکری، کارگروهی متشکل از کارشناسان این حوزه در سطح استان و شهرستان انتخاب گردیدند، حوزه مشاوره نیازمند حضور دانش‌آموزان خواهد بود.

مرتضوی افزود: مدل یاری رسانی دانش‌آموز به دانش‌آموز مدلی کارآمد و موفق است و موفقیت آن مدیون همدلی موجود بین همسالان می‌باشد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان از مهارت های ارتباطی ،حل مسئله و تصمیم گیری، جرات ورزی، مقابله با استرس، کنترل‌ خشم، تفکر نقادانه و خلاق در تامین بهداشت روانی بعنوان مهارت‌های زندگی اجرا شده و دردست اجرا برای دانش آموزان یاد کرد.

سیدمنصور مرتضوی از تمرکز حواس، مقابله با افت تحصیلی، برنامه ریزی تحصیلی، روش های ایجاد انگیزه، مدیریت زمان و روش های مطالعه نیز به عنوان اهداف شش گانه تحصیلی قابل اجرا برای دانش آموزان استان کرمان درطرح توانمندسازی روانی - اجتماعی نام بردند و افزود: مشاوران مدارس نیز در طول اجرای این طرح اقدام به برگزاری نشست های آموزشی - مشاوره ای برای دانش آموزان و والدین خواهند کرد.

وی تصریح کرد: امروزه به علت تغییر در شیوه‌های زندگی و تغییرات عمیق فرهنگی، بسیاری از افراد خصوصا در سنین پایین، توانایی لازم برای مواجهه با مسائل زندگی را ندارند و این موضوع آنان را در زندگی آسیب پذیر کرده است و به همین علت دانش‌آموزان به الگوها و مهارت هایی نیاز دارند تا بتوانند با وظایف خود درباره خویشتن، افراد و جوامع انسانی براساس آموزه های دینی و چالش های زندگی آشنا شوند و از این الگوها استفاده عملی کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: مدل پیشنهادی «سفیران مشاور استان» پس از تجربه چندین ساله همیار مشاور قابلیت اشاعه در سطحی کلان تر را دارا است و از این رو به منظور موفقیت هرچه بیشتر این مدل، اقدامات مختلفی در سطح درون سازمانی و برون سازمانی انجام شده است که در ادامه طرح شاهد رشد روزافزون آن خواهیم بود.

برپایه این گزارش همایش همیاران مشاور و کارگاه توانمندسازی روانی اجتماعی  ویژه ۱۵۰ دانش‌آموزان استان کرمان در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 17 لغایت 19 شهریورماه 97 در محل مجتمع دانش‌آموزی  استثنائی کوهپایه با حضور صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و جمعی از روسای ادارات و کارشناسان حوزه ستادی برگزار شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز