شهردار کرمان:

۴۰ درصد از مجموع عملیات عمرانی پل شهید بهشتی، طی هفت‌ماه اجرا شد/تملک املاک محدوده پل نیز یک میلیارد تومان هزینه دارد

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۱۱:۴۸:۲۵
کد خبر: ۷۵۳۰۳۵
۴۰ درصد از مجموع عملیات عمرانی پل شهید بهشتی، طی هفت‌ماه اجرا شد/تملک املاک محدوده پل نیز یک میلیارد تومان هزینه دارد
شهردار کرمان گفت: 40 درصد از مجموع عملیات عمرانی پل شهید بهشتی و فضای پیرامون آن، در هفت‌ماه اخیر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهران عالم‌زاده در آیین افتتاح پل شهید بهشتی که با حضور سرپرست استانداری کرمان، نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، تعدادی از مدیران استانی و شهری و جمعی از مردم برگزار شد، با اشاره به تاریخ انعقاد قرارداد ساخت پل شهید بهشتی گفت: قرارداد پل شهید بهشتی، در خرداد 90 منعقد و اجرای این پل از تیرماه 90 شروع شد.

وی افزود: از تیرماه 90 تا بهمن 96، با احتساب عملیات زیر پل، 60 درصد از عملیات اجرای پل انجام شده بود و 40 درصد باقی‌مانده‌ی کار ساخت پل، طی هفت‌هشت‌ماه اخیر انجام گرفته است.

شهردار کرمان با بیان این‌که حل مشکلات اجرای این پل کار دشواری بود، گفت: با مصوبه‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، مقرر شد بخشی از عملیات ساخت پل ازجمله آسفالت، خاک‌ریزی و جدول‌گذاری توسط شهرداری انجام شود که این مصوبه به برون‌رفت پروژه از مسایل و مشکلات مالی و اجرایی کمک کرد.

وی ساخت پل شهید بهشتی را ازجمله اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بخش زیادی از اقدامات در زمینه‌ی ساخت پل و محدوده‌ی آن با استفاده از امکانات داخلی شهرداری انجام گرفت.

شهردار کرمان با بیان این‌که پل شهید بهشتی، دارای هفت دهنه و به طول 900 متر است، گفت: 92 شمع به عمق متوسط 23 متر در این پل اجرا شده است.

عالم‌زاده افزود: 8000 مترمکعب خاک‌ریزی، 24 هزار مترمکعب بتن‌ریزی، 10 کیلومتر جدول‌گذاری و 3500 تن آسفالت، از اقدامات انجام گرفته در پل شهید بهشتی است.

وی ادامه داد: تملک املاک محدوده‌ی پل نیز یک میلیارد تومان هزینه دارد که بخش عمده‌ی آن با تلاش شهرداری منطقه یک انجام گرفته است.

شهردار کرمان به مشکلات اجرای این پروژه در دوماه اخیر اشاره کرد و گفت: به‌دلیل عرضه‌نشدن قیر در کشور، برای آسفالت پل و معابر محدوده‌ی آن با مشکل مواجه بودیم که با همکاری تعدادی از شرکت‌های پیمان‌کار، آسفالت مورد نیاز پل از چهار نقطه‌ی استان تأمین شد.

عالم‌زاده افزود: افزایش مصالح ازجمله افزایش چهاربرابری آهن‌آلات، ازجمله دیگر مشکلات اجرای این پروژه طی دوماه اخیر بود.

وی هم‌چنین با بیان این‌که درزهای انبساط این پل اجرا نشده است، گفت: اقداماتی ازجمله اجرای درز انبساط، باید حداقل شش‌ماه پس از اجرای پل انجام شود.

شهردار کرمان افزود: ایجاد برخی ترک‌های آسفالت روی پل، به‌دلیل عدم اجرای درز انبساط است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز