۸۲درصد پرونده های شعب ویژه زندان با صلح وسازش به نتیجه رسیده اند

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۹:۵۰:۵۹
کد خبر: ۷۵۳۱۸۸
۸۲درصد پرونده های شعب ویژه زندان با صلح وسازش به نتیجه رسیده اند
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون 82درصد پرونده های رسیدگی شده در شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان با صلح وسازش به پایان رسیده اند.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مهدی تقی زاده با اشاره به اینکه  در استان کرمان 8 شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان وجود دارد،اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)در خصوص شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان و نقش آن در فرآیند قضا زدایی،مرکز امور شوراهای حل اختلاف توجه خاصی به توسعه و بهینه سازی این شوراها دارد.

این مقام قضائی تصریح کرد:با توجه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف درحال حاضر تعداد 340 شورای حل اختلاف در سراسر استان فعال است که از این تعداد 118 شورای شهری رأیی ، 120 شورای شهری صلحی و تعداد 102 شورای حل اختلاف روستایی می باشد و به عبارت دیگر 35 ٪ شهری ویژه ،35 ٪ شهری صلحی و 30٪ روستایی می باشد.

وی افزود:در سه ماهه اول سال 1397 تعداد 34هزار و 319  فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است ،که میانگین تعداد پرونده های مختومه به ازاء هر شورای شهری (رایی) 210 فقره و به ازاء هر شورای شهری (صلحی) 64 فقره و به ازاء هر شورای روستایی18  فقره می باشد.

وی اعلام کرد: میانگین پرونده وارده به شعب شهری استان 148 فقره بوده و همچنین از کل پرونده های وارده 70درصد  ماده 9  و 22درصد ماده 11 و 8درصد ماده 8  می باشد.

تقی زاده خاطرنشان ساخت:در سه ماهه  1397 از کل پرونده های مختومه 15 درصد با مصالحه حقوقی و 59درصد آنها با صدور رای حقوقی و 15 درصد با مصالحه کیفری و 3 درصد با صدور رای کیفری و 8 درصد با قرار عدم صلاحیت مختومه گردیده است.

این مقام قضائی گفت:شوراهای حل اختلاف استان کرمان در سه ماهه اول سال 1397 مجموعا تعداد 10هزار 77 فقره از پرونده های وارده خود را از طریق صلح و سازش به سرانجام رسانده اند

تقی زاده اعلام کرد:تعداد پرونده های قابل صلح و سازش استان در این سال معادل 22هزار و18 فقره بوده که بدین ترتیب نسبت پرونده های صلح و سازش به پرونده های قابل صلح معادل 46درصد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز