رئیس کل دادگستری استان کرمان:

هیچ انقلابی همچون انقلاب اسلامی و هیچ صحنه‎هایی همچون صحنه‎های دفاع مقدّس، شبیه انقلاب عاشورا و کربلای حسینی نیست

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۴:۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۵۵۵۸۷
هیچ انقلابی همچون انقلاب اسلامی و هیچ صحنه‎هایی همچون صحنه‎های دفاع مقدّس، شبیه انقلاب عاشورا و کربلای حسینی نیست
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در طول قرن‎ها مبارزه در تاریخ شیعه، هیچ انقلاب و حرکتی همچون حرکت انقلاب اسلامی و هیچ صحنه‎هایی همچون صحنه‎های دفاع مقدّس، شبیه انقلاب عاشورا و کربلای حسینی نیست

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در کرمان با اشاره به اینکه 31شهریور, روزی است  که در تاریخ ایران  آبستن وقایع و اتفاقات زیادی بوده است،اظهار داشت: 31شهریور, یادآور آغاز جنگ تحمیلی و نابرابری بود که شباهت و همسانی انقلاب عظیم عاشورا و انقلاب بزرگ اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان خاطرنشان ساخت:درهشت سال دفاع مقدس ایثار‎ها، شجاعت‎ها، صبوری‎ها و عظمت‎هایی  رقم خورد و صحنه‎هایی آفریده شد که در آن‎، شور، شعور، شوکت و شکوه عاشورایی را می توان یافت.

موحد خاطرنشان ساخت:رزمندگان ما که در دفاع مقدس و در  روزهایی که نام و نان بهایی نداشت و آنچه میدان دار بود، قیام بود و عروج. و ماندن بی معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ، حماسه ها آفریدند و امّت بزرگ ما، صبورانه در مقابل شدائد و سختی‎ها ایستاد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  که ناشر همان فرهنگ و بر دوش‎دارنده همان درایت بود، نشان داد که عاشورا نه تنها حادثه سال 61 هجری نیست، که در هر زمان و مکان تکرار پذیر است و به هر نسبت که یک حادثه هویت فرهنگی عاشورا را بیابد، تأثیر، دوام و عمق خواهد یافت.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد:در آغاز سالروز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس به احترام دلاور مردان هشت سال ایثار و استقامت، بر پا ایستاده و سرتعظیم فرود می آوریم و فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که همانا یادآور شجاعت و حماسه آفرینی های ارتش غیور، سپاه سلحشور، بسیج مخلص، نیروهای انتظامی و سایر مدافعان دلیر میهن اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله است را به ساحت مقدس حضرت بقیه ا… الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و همه دلیرمردان عرصه ایثار و مقاومت و مردم دیار کریمان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال توفیق خدمتگزاری و ادامه راه شهیدان را برای همگان مسئلت می نمایم.

شایان ذکر است صبح امروز و در نخستین روز هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور رژه نیروهای مسلح مستقر در استان کرمان در بلوار 22 بهمن شهر کرمان برگزار گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز