رئیس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد:

پروژه نماد بهترین برنامه برای جامعه بدون جرم

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۵:۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۵۵۶۴۳
پروژه نماد بهترین برنامه برای جامعه بدون جرم
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت :پروژه نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان برنامه ای است که در دنیا بازخورد مثبتی داشته است و می تواند بهترین برنامه برای جامعه بدون جرم باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در شورای سیاست گذاری پروژه نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کرمان برگزار گردید،اظهار داشت:تربیت منابع انسانی و نیروهای جامعه یک برنامه زمان بر و هزینه بر است و اگر بخواهیم یک جامعه بدون جرم و با کمترین آسیب اجتماعی داشته باشیم باید برنامه اصولی و پایه ای در کشور اجرا کنیم که پروژه نماد می‌توانند بر حسب تجربیات بهترین برنامه باشد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان افزود : همه ی دستگاه ها باید در اجرای این پروژه سهیم و صبور باشند چون این پروژه یک روزه و یک ماهه نیست بلکه ممکن است ۳۰ سال زمان نیاز داشته باشد لذا با همت ، تلاش و امید به آینده می توانیم این برنامه را اجرا کنیم.

این مقام ارشد قضایی در استان با اشاره به اینکه نگاه سطحی و حاشیه ای به این مسئله ظلم به جامعه است، گفت: در گذشته غفلت شده و که اکنون وضع جامعه را از نظر نرخ آسیب های اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد، مشاهده می شود روز به روز در حال افزایش است.

 رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه آمارها در وضعیت معتادین، طلاق، حاشیه نشینی و سایر آسیب های اجتماعی رشد چشم گیر و نگران کننده ای داشته است، افزود : این آمارها نشان میدهد که ما نسبت به  اصلاح و تربیت نسل جوان برای ورود به زندگی اجتماعی غفلت شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت : بنا به نظر کارشناسان باید قوه قضاییه ، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها کار مشترکی در قالب نظام مراقبت اجتماعی انجام دهند و انتظارمان این است که استان کرمان با این ظرفیت، توانمندی، نیروی انسانی و همت و اراده مسئولین پیشگام شود لذا تاکید بر این است که شورای سیاست گذاری ها با حضور مدیران کل دستگاههای مسئول تشکیل شود.

موحد به مشکلات و موانع پیش روی پروژه نماد اشاره کرد و افزود : ایجاد نگرش مثبت نسبت به پروژه نماد و عدم تبیین اهمیت کار و فرهنگ سازی از جمله مشکلات این پروژه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز