سرپرست استانداری کرمان در آیین نمادین بازگشایی مدارس:

آموزش و پرورش باید در راستای ارتقای هنر زندگی کردن به دانش آموزان در جامعه گام بردارد

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۶:۲۲:۰۹
کد خبر: ۷۵۶۲۹۳
آموزش و پرورش باید در راستای ارتقای هنر زندگی کردن به دانش آموزان در جامعه گام بردارد
سرپرست استانداری کرمان گفت: آموزش و پرورش باید در راستای ارتقای هنر زندگی کردن به دانش آموزان در جامعه گام بردارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدایی در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان و نواختن زنگ مهر و ایثار در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد ناحیه یک کرمان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: اگر هدف نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آموزش هنر زندگی کردن به دانش آموزان و نسل آینده باشد؛ آن گاه است که توسعه و تعالی به دنبال آن خواهد آمد و انتظارات جامعه نیز محقق خواهد شد.

وی افزود: یکی از نویسندگان آغاز سال تحصیلی را نه فقط آغاز مدارس می داند بلکه آن را آغاز سرنوشت یک ملت، آغاز دیانت، آزادی، دموکراسی، توسعه و عدالت در یک کشور می داند که نشان از اهمیت انتظار جامعه نسبت به مدارس برای آموزش شیوه خوب زیستن است.

فدایی با اشاره به شش فلسفه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: اولین نظریه هدف از آموزش و پرورش را تربیت فرد برای مفید بودن در جامعه می داند(علم برای حرفه)و دومین نظریه، هدف نظام تعلیم و تربیت را علم برای علم یا منحصر در آموختن می داند.

 وی به سومین نظریه اشاره کرد و گفت: این نظریه هدف آموزش و پرورش را آموزش تفکر و اندیشیدن می داند و نظریه چهارم با توجه به تفاوت انسان ها هدف آموزش و پرورش را کمک به انسان ها برای شناخت استعدادهای آنان می داند.

سرپرست استانداری کرمان به نظریه پنجم که اخلاقی تر کردن انسان ها را هدف آموزش و پرورش می داند و در نهایت نظریه ششم  که هدف مهم نظام تعلیم و تعلم را آموختن هنر زندگی کردن می داند اشاره کرد و بر اجرای آن تاکید کرد.

وی با اشاره به هزینه سرانه سه میلیون تومانی وزارت آموزش و پرورش برای هر دانش آموز در طول یک سال تحصیلی، گفت: به نظر می رسد اگر هدف نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آموزش هنر زندگی کردن به دانش آموزان و نسل آینده باشد؛ آن گاه است که توسعه و تعالی به دنبال آن خواهد آمد و انتظارات جامعه نیز محقق خواهد شد.

برپایه این گزارش زنگ مهر و ایثار صبح یک شنبه یک مهر ماه ۹۷ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران کل استان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد ناحیه یک کرمان نواخته شد

 

نظر شما