مدیرکل انتقال خون کرمان:

به اهداکنندگان مستمر خون واکسن هپاتیت B رایگان داده می شود

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۶:۴۱:۱۴
کد خبر: ۷۵۶۷۳۱
به اهداکنندگان مستمر خون واکسن هپاتیت B رایگان داده می شود
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اهداکنندگان مستمر و با سابقه خون می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون، واکسن هپاتیت B را به صورت رایگان دریافت کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ روح الله میرزایی در این خصوص افزود: گروه هدف طرح واکسیناسیون هپاتیت B را اهداکنندگان مستمر و باسابقه خون در گروه سنی 29 سال به بالا (متولدین اول فروردین 68 و قبل از آن) تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون متولدین سالهای 1368 تا 1372 انجام شده است ادامه داد: بازه زمانی اجرای این بسیج همگانی از ابتدای مهرماه و به مدت پنج ماه است.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: اهداکنندگان مستمر و با سابقه خون می توانند با مراجعه به پایگاه های انتقال خون سراسر استان شامل کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم و گرفتن کارت واکسن و نیز دریافت آدرس مراکز بهداشت از این پایگاهها، واکسن هپاتیت B را دریافت کنند. 
وی تصریح کرد: اهداکنندگان خون علاوه بر دریافت واکسن هپاتیت در مراکز بهداشت از یکسری خدمات رایگان دیگر نیز برخوردار خواهند شد.
میرزایی با بیان اینکه برای ایمن سازی کامل در برابر این بیماری باید سه نوبت واکسن تزریق شود افزود: نوبت نخست واکسن در زمان مراجعه، نوبت دوم یک ماه بعد و نوبت سوم نیز 6 ماه پس از مراجعه نوبت اول خواهد بود.
وی گفت: ضرروی است هر سه نوبت واکسیناسیون به طور دقیق در تاریخ تعیین شده و در محل بازو تزریق شود.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه هپاتیت ویروسی جهانی است که هیچ کشوری از شر آن در امان نیست اظهار داشت: بر اساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، دولتها و مردم باید در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی هپاتیت در سال 2030 میلادی محقق شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز