مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان:

تمامی هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان بیمه می شوند

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۱۵:۰۱:۳۵
کد خبر: ۷۵۷۰۷۳
تمامی هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان بیمه می شوند
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان ازامکان بیمه تمامی افراد شاغل در رشته های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ "غلامرضا فرخی" در این خصوص افزود: در راستای اجرای ماده 2 آیین نامه اجرایی همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری کشور؛ شرایط برای بیمه همه افراد شاغل در رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی فراهم شده است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین هدف این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری در موضوعاتی مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی است.

فرخی با بیان اینکه طبق مفاداین تفاهم نامه، 10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت خواهند کرد، تصریح کرد: بر این اساس صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها و دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه تولید انفرادی شامل این بیمه می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: در این راستا متقاضیان می توانند با مراجعه و اخذ معرفی نامه از معاونت صنایع دستی استان و یا نمایندگی هایاین اداره کل در شهرستانها و سپس با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق برای عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام کنند.

فرخی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 70 هزار هنرمند در 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان به طور مستقیم فعالیت می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز