در همایش ملی عقود بانکی در کرمان مطرح شد:

عقود و مباحث بانکی دغدغه فعالان اقتصادی و قضایی

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۳:۴۵:۴۰
کد خبر: ۷۵۷۴۵۷
عقود و مباحث بانکی دغدغه فعالان اقتصادی و قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت: عقود و مباحث بانکی یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی و قضایی است که باید به دنبال راهکاری برای حل آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد باقر اسلامی در حاشیه همایش ملی عقود بانکی از ماهیت تا عمل که در محل سالن همایش های هتل پارس برگزار گردید، گفت:  هدف از برگزاری این همایش ایجاد هماهنگی وتعامل بین دستگاه قضائی و بخش خصوصی  در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در حوزه دستگاه قضائی است . لازمه موفقیت در این حوزه این است که یکسری آموزش های لازم به اعضای اتاق بازرگانی،بخش خصوصی و قضات داده شود .

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته ، دادگستری استان کرمان همایش های مشابه ای از جمله همایش داوری و دادرسی خصوصی برگزار نموده است،افزود: این همایش با رویکردآموزشی در حال برگزاری است و مباحث مهم حقوقی و قضائی در حوزه عقود بانکی به صورت کارگاهی مطرح می شود.

وی  با اشاره به اینکه عقود و مباحث بانکی دغدغه جدی است و اخیراً رویکرد جدیدی در آراء قضات دیده می شود،  افزود : در روز دوم برنامه ها کارگاه های بیشتری برگزار خواهد شد تا دغدغه فعالان اقتصادی و قضات برطرف شود و راهی برای حمایت از رونق بازار و کسب و کار و عقود بانکی که در آراء قضات متبلور است ، پیدا کنیم .

اسلامی گفت : همایش عقود بانکی از ماهیت تا عمل با حضور جمعی از قضات برجسته کشوری، معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری های سراسر کشور، اعضای اتاق بازرگانی استان و قضات رسیدگی کننده به پرونده های حقوقی و کیفری در استان کرمان به مدت دو روز در حال  برگزاری است.

شایان ذکر است در این همایش میهمان هایی از استان های مرکزی ، البرز ، سیستان و بلوچستان ، تهران ، ارومیه خوزستان ، یزد ، اصفهان و زنجان  نیز شرکت کردند.

 

نظر شما