یادداشتی از محمد لطیف کار

فرصت «ابرماراتن» را نسوزانیم!

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۱۱:۲۲:۲۸
کد خبر: ۷۵۷۷۷۷
فرصت «ابرماراتن» را نسوزانیم!

 خبر خوب این است؛ روز شنبه «شهداد کرمان» میزبان مسابقات ابرماراتنی است که توجه دنیا را به‌خود جلب می‌کند. برنامه‌ریزی و جذب این سرمایه‌گذاری مهم، آن هم در شرایط تحریم فعلی، به‌نظر من دست‌مریزاد دارد.  

این رویداد «ورزشی گردشگری» با تلاش کم‌نظیر آقای معین افضلی رخ می‌دهد که در این زمینه تا به‌حال چندین‌بار کارآمدی خود را به منصه ظهور رسانده است. او در اجرای این برنامه‌ها ثابت کرده باید او را از سرمایه‌های کویر و گردشگری استان کرمان به‌شمار آوریم.  

امیدوارم مدیریت استان از این فرصتی که برای استان پیش آمده است بتواند بهره‌ لازم را ببرد. به‌خصوص که این اتفاق در دنیا به‌طور نادر رخ می‌دهد. این در حالی است که ما در شرایط بحران قرار داریم و بیش از پیش نیاز داریم خودمان را به دنیا بشناسانیم.

تاکید در مورد  «ابرماراتن شهداد» را از آن رو ضروری می‌دانم که موضوع گردشگری در استان در شرایط ناامید کننده‌ای قرار دارد. انگار نه انگار که همین ماه‌های گذشته صحبت سر این بود که «گردشگری» باید محور توسعه استان بشود. به‌خصوص اگر پتانسیل موجود جدی گرفته شود، درآمد ناشی از جذب گردشگر می‌تواند وضعیت اقتصادی کرمان را دگرگون کند. اما در این زمینه هربار یک گام به جلو برداشتیم، نتوانستیم گام‌های بعدی را برداریم، و بلکه دوباره به‌عقب برگشتیم. از فاجعه‌ تداوم خشک‌سالی که همه با خبریم. با این وضعیت بی‌آبی نمی‌توانیم به گسترش کشاورزی امید ببندیم.  

کلام آخر این‌که گردشگری استان، ولو این که مهمترین محور توسعه به‌شمار نرود، قطعا یکی از دو سه محور توسعه‌ استان است. این گنج پنهان را نادیده نگیریم. امروز پنجمین روز مهرماه روز گردشگری است؛ لطفا کلاه خود را قاضی کنیم ببنیم ما در کجای کاریم؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز