معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان:

دانشگاهیان علم و ایمان را در دوران دفاع مقدس به هم پیوند زدند

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۱۴:۰۱:۴۳
کد خبر: ۷۵۸۴۴۵
دانشگاهیان علم و ایمان را در دوران دفاع مقدس به هم پیوند زدند
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته گفت: دفاع مقدس در دانشگاه، آمیزه ای از علم و ایمان را به ذهن متبادر می کند و دانشگاهیان علم و ایمان را در دوران دفاع مقدس به هم پیوند زدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدرضا لشکری در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعثی عراق به نمایندگی از استکبار جهانی گفت: هدف رژیم بعثی عراق و حامیان آنها شکست انقلاب اسلامی بود که با لطف خداوند و همت مردم در این راه شکست خوردند.

دکتر لشکری با بیان اینکه  حضور اقشار مختلف درجبهه های نبرد در دوران دفاع مقدس چشمگیر بود یادآوری کرد: بافرهمان حضرت آیت الله خمینی (ره) دانشگاهیان نیز در کنار سایر اقشار در جبهه های حق علیه باطل حضوری فعال داشتند.

وی نقش دانشگاهیان در همه زمینه ها و بویژه در بخش های علمی، تجهیزاتی و مدیریتی را در دوران دفاع مقدس مهم و حیاتی خواند و خاطرنشان کرد: دانشگاه های صنعتی در کنار جهاد سازندگی و واحدهای رزمی مهندسی خدمات ارزنده ای ارائه و شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب کردند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در بخش دیگری از سخنانش با تشریح شرایط کشور تصریح کرد: امروز هم دشمنان نظام در صحنه های مختلف به خصوص اقتصادی جنگ هایی را به ما تحمیل کردند و اینجاست که نقش دانشگاهیان برای مقابله با توطئه های دشمن برجسته می شود و باید با روحیه دوران دفاع مقدس وارد عمل شویم.

دکتر لشکری به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گت:: از نظر ایشان پیشرفت علمی را مهم ترین عامل اقتدار یک کشور است و باید برای خودکفایی کامل فعالیت کنیم.

وی نقش دانشگاهیان را در قطع وابستگی ها و خودکفایی ارزشمند و حیاتی توصیف کرد و از دانشگاهیان خواست با روحیات دوران دفاع مقدس برای اعتلای کشور در همه زمینه ها تلاش کنند.

دکتر لشکری با این جمله سخنرانی خود را به پایان رساند: "هدف های بزرگ به تلاش های بزرگ نیاز دارد."

گفتنی است در ادامه این مراسم آزاده سرافراز مجید ضیغمی نژاد به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و اسارت پرداخت.

ضیغمی نزاد عنوان کرد: در سن 17 سالگی برای دفاع از کیان ایران اسلامی و به فرمان رهبر کبیر انقلاب راهی جبه های حق علیه باطل شد و بیش از هشت سال را در اردوگاه های عراق در کنار دیرگر اسرا سپری کرد.

وی که ماجرای دوران اسارت او و 22 نفر دیگر را احمد یوسف زاده در کتاب آن بیست و سه نفر روایت کرده است به بیان اعتصاب غذایشان اشاره کرد و گفت: با اعتصاب غذا به دشمن بعثی فهماندیم که ما با آگاهی کامل به جبهه آمده ایم و برخلاف سن اندک مان، حاضر به تسلیم و کوتاه آمدن از آرمان هایمان نیستیم.

ضیغمی نژاد از لحظات اولیه اسارت خود در اردیبهشت سال 1361 نیز گفت و گفت: در آن لحظات سخت و دشوار، عمل کردن به وظیفه و ندای رهبر انقلاب به ما آرامش می داد تا در برابر دشمن بعثی مقاوم باشیم.

همچنین در پایان این مراسم از آقای مجید ضیغمی نژاد آزاده هشت سال دفاع مقدس توسط دکتر محمد رضا لشکری معاون دانشجویی و فرهنگی تجلیل شد.

 آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان روز شنبه هفتم مهرماه درمرکز همایش های دانشگاه برگزار گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز