رئیس کل دادگستری استان کرمان:

دفاتر خدمات الکترونیک قضائی درگاه ورودی مردم به سیستم قضائی هستند/شروع به کار ۲دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهر کرمان

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۱۴:۵۱:۴۱
کد خبر: ۷۵۹۳۲۲
دفاتر خدمات الکترونیک قضائی درگاه ورودی مردم به سیستم قضائی هستند/شروع به کار  ۲دفتر خدمات الکترونیک  قضائی در شهر کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی درگاه ورودی مردم به سیستم قضائی هستند،گفت:دفاتر خدمات قضائی در راستای خدمت به مردم و روان سازی امور قضائی تاسیس شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد در آئین افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهر کرمان اظهار داشت: بر اساس قوانین موجود،تصمیمات و سیاست های قوه قضائیه برخی از امور به بخش خصوصی واگذار شده است  وهدف از این واسپاری ها این است که مردم کارهایشان را با سهولت و کیفیت بهتر و بیشتری انجام دهند .

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی درگاه ورودی مردم به سیستم قضائی هستند،افزود:  شهروندان در حال حاضر می توانند برای تقدیم  دادخواست هایشان به این مراکز مراجعه نمایند و امیداوریم در آینده نزدیک شاهد ثبت شکوایه ها نیز باشیم.

موحد بر موضوع تکریم و حفظ کرامت مراجعان به دستگاه قضائی تاکید کرد و گفت:مسئولان و کارکنان شاغل در دفاتر  خدمات الکترونیک قضائی بایستی با رفتار مناسب و با سرعت پاسخ گوی نیاز مردم و مراجعان باشند تا رضایتمندی عمومی حاصل گردد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه دادگستری کرمان یکی از استان های پیشگام کشور در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات می باشد ،گفت: از جمله اهداف اساسی قوه قضائیه تحقق عدالت الکترونیکی در کشور است و به این منظور زیرساخت های لازم در قوه قضائیه فراهم شده ودر حال توسعه است.

 

شروع به کار  2دفتر خدمات الکترونیک  قضائی در شهر کرمان

در ادامه رئیس کل محاکم عمومی وانقلاب شهر کرمان از افتتاح دو دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهر کرمان خبر داد وگفت:با افتتاح این دفاتر مجموع دفاتر قضائی در شهر کرمان به 5عدد خواهد رسید.

محمد امیر ابراهیمی اظهار داشت: افتتاح دفاتر خدمات قضائی نمونه ای از تلاش دستگاه قضائی در ارائه خدمت رسانی به مردم شریف و لایق استان کرمان است.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:هرچه دسترسی شهروندان به دستگاه قضائی آسان تر باشد قطعا دغدغه های مردم کمتر و رضایتمندی عمومی از سیستم قضائی ارتقاء خواهد یافت.

 

   فعالیت 15 دفتر خدمات الکترونیک قضائی در کرمان

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت:در حال حاظر 15دفتر خدمات الکترونیک قضائی در سطح استان کرمان  به صورت فعال در حال ارائه خدمت به  شهروندان هستند.

حمید خالقی ظهر امروز در آئین افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهر کرمان که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار گردید،اظهار داشت:در حال حاظر  دفاتر خدمات قضائی در شهرستان های کرمان،جیرفت،رفسنجان،کهنوج،عنبرآباد،بافت،راور،نرماشیر،ریگان ،گلبافت و قلعه گنج  راه اندازی شده است.

وی با اعلام اینکه طی دو ماه آینده در تمامی حوزه های قضائی استان دفاتر خدمات الکترونیک قضائی راه اندازی خواهد شد،گفت:در آینده نزدیک فراخوان مجدد  دفاتر خدمات قضائی برای مرکز استان اعلام می شود

این مقام قضائی گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع ،ثبت کلیه دادخواست های مرتبط با شوراهای حل اختلاف،ثبت دعاوی در صلاحیت دیوان عدالت اداری،ثبت دعاوی طاری و ثبت انواع دادخواست و اظهارنامه  در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی صورت می پذیرد

وی افزود:تاپیش از این افراد برای ثبت دادخواست در محاکم حقوقی شوراها و دیوان عدالت اداری  الزاما می بایست به اداره محل مورد نظرمراجعه می نمودند که با فراهم شدن امکان جدید از رفت وآمدهای غیر ضرور جلوگیری بعمل خواهد آمد.

وی به موضوع اشتغال زائی این دفاتر اشاره کرد وگفت:به طور متوسط با راه اندازی  هر دفتر،تعداد پنج نفر به صورت مستقیم به کار گرفته می شوند

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:یکی از مزایا و  محاسن این دفاتر این است که در سطح شهر پراکنده هستند و مردم برای دریافت خدمات به نزدیکترین دفتر مراجعه می کنند

خالقی تصریح کرد:تمام خدمات در این دفاتر به صورت الکترونیک انجام می شود و توسط قوه قضائیه بر عملکرد آنها نظارت می شود و 3 نفر کارشناسان معاونت آمار وفناوری اطلاعات دادگستری   استان برای نظارت بر این دفاتر انتخاب شده اند که وظیفه دارند به صورت هفتگی از این دفاتر بازرسی کنند.

معاون آمار وفناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان ساخت:صرفه جویی در وقت و افزایش سرعت دادرسی از دیگر مزایای اجرای این طرح می باشد.

این مقام قضائی به حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضائی اشاره کرد و افزود:دادگستری استان کرمان  در جهت کاهش اطاله دادرسى و تسریع در رسیدگی  به پرونده ها گام برمی دارد

وی تصریح کرد: حذف بروکراسی های دستى و الکترونیکى شدن امور یکى از مهمترین برنامه هایى است که طی چند سال گذشته در دستور کار معاونت آمار وانفورماتیک قوه قضائیه قرار گرفته است.

خالقی ادامه داد:دفاتر خدمات الکترونیک قضایى در استان کرمان  هم در همین راستا بوجود آمده اند تا هم بخشى از تصدی گری ها از دوش دادگستری استان  برداشته شود و هم کارها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی تاکید کرد:کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصى، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایى پرونده ها از مهمترین مزایای تشکیل و گسترش دفاتر خدمات الکترونیک قضایى است.

در ادامه مسئول دفتر خدمات قضائی شماره 4کرمان اظهار داشت: علیرغم اینکه در بدترین زمان به لحاظ شرایط اقتصادی مجوز این دفتر صادر شد، با کمک خداوند این دفتر شامل 5 باجه امروز افتتاح شد تا به مردم خدمت کند.

امان الله اسماعیل بیگی اظهار داشت:سعی خواهیم کرد با استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل ها پاسخ گوی وظایفی باشیم که برعهده ما گذاشته شده است تا رضایت خداوند متعال  و مردم حاصل گردد

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز