دوندگان سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران به گندم بریان رسیدند

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۴:۵۶:۵۹
کد خبر: ۷۶۰۲۲۰
دوندگان سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران به گندم بریان رسیدند
دوندگان سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران، سومین روز این مسابقه را از منطقه گندم‌ بریان بیابان لوت شهداد در استان کرمان آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از دو روز نخست این مسابقات،اظهار کرد: در این ابرماراتن ۳۵ دونده ‌از 6 کشور جهان حضوردارند که 18 نفر از آن‌ها خارجی هستند.
 
"غلامرضا فرخی" با بیان اینکه در جریان این ابرماراتن،۱۱ نفر از دوندگان ۱۵۰ کیلومتر را در نقاط مختلف بیابان لوت شهداد می‌دوند، تصریح کرد: سایر شرکت‌کنندگان مسیری ۲۵۰ کیلومتری را طی خواهند کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در اولین روز برگزاری سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران، دوندگان یک مسیر ۳۲ کیلومتری را دویدند، افزود: این مسیر از محل اکوکمپ هواپیمایی ماهان شروع شد و تا دره‌ دلفین‌ها ادامه داشت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه دوندگان در دومین روز این ابرماراتن، ۳۸ کیلومتر را از دره‌ دلفین‌ها تا  گندم‌ بریان و رود شور دویدند و شب را در گندم‌ بریان سپری کردند، گفت: خوشبختانه تاکنون شرایط آب و هوایی برای ادامه کار مناسب بوده است.
 
فرخی افزود: تمامی دوندگان صبح امروز(چهارشنبه) از گندم‌بریان تا کاروانسرای حوض نادر که یک مسیر ۴۰ کیلومتری است، را خواهند دوید و از فردا (پنجشنبه) وارد مسیر نمک و ریگان یلان خواهند شد که در واقع سخت‌ترین بخش مسیر است.
 
وی با تاکید بر اینکه تاکنون همه چیز به‌خوبی پیش رفته و یک تیم پزشکی حرفه‌ای همراه گروه است، اظهار کرد: سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران در روز یکشنبه ۱۵ مهرماه به پایان خواهد رسید.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه تاکنون دو دونده‌ ایرانی به دلیل نداشتن تجهیزات مناسب از ادامه‌ مسابقه انصرف داده‌اند، افزود: یک دونده‌ ایتالیایی نیز که سال قبل هم در این دوره از مسابقات شرکت داشته، انصراف داده است.

فرخی با اشاره به اینکه تاکنون همه‌ شرکت‌کنندگان ازسطح برنامه ها رضایت کامل داشته اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دو روز نخست این مسابقات، شرایط آب و هوایی بسیار خوب و بدون طوفان بوده و هوا هم به نسبت سال گذشته چندان گرم نیست.

 

نظر شما