فدایی:

عمده ترین مشکل در ارائه تسهیلات روستایی بحث وثیقه و آورده در طرح ها است

۱۳۹۷/۰۷/۲۳ - ۱۲:۲۷:۵۹
کد خبر: ۷۶۴۶۷۰
عمده ترین مشکل در ارائه تسهیلات روستایی بحث وثیقه و آورده در طرح ها است
سرپرست استانداری کرمان گفت: متقاضیان استفاده از منابع اختصاصی دولت به بخش تسهیلات روستایی در استان کرمان به دلیل ناتوانی در تأمین وثیقه و آورده اولیه، نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد جواد فدائی در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان با مدیران بانک ها با محوریت امهال وامهای کشاورزی افزود: طبق تصمیم جلسه امروز با مجمع نمایندگان استان مقرر کردیم با توجه به ابهامات موجود در بخشنامه ابلاغی در خصوص استمهال وام های کشاورزان و نحوه عملکرد بانک ها در این خصوص، تا زمانی که ابهامات موجود در این بخشنامه برطرف نشود بانک های استان از هر گونه اقدامی در خصوص بدهکاران حوزه کشاورزی اعم از وام گیرنده و ضامن خودداری کنند.

وی اظهار داشت: بحث سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی استان نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که در شرایط اقتصادی کنونی باید به آن توجه ویژه ای شود که از همین لحاظ در جلسه امروز مصوب کردیم آمار دقیقی از میزان سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال استان تهیه شود. همچنین تصمیم گرفته شد تا تهاتر بدهی دولت به شرکت های دولتی نیز تعلق گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: منابع مورد نیاز سرمایه در گردش باتوجه به میزان کاهش ارزش پول ملی، افزایش یافته است و دو هفته قبل در شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور مصوبه داشتیم تا به اذن رهبری مبلغ یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای بحث های اقتصادی و تولیدی اختصاص بدهیم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: در مورد هزینه کرد مبلغ یک میلیارد دلار مقرر شده است این میزان در سه بخش ساخت و ساز بافت های فرسوده، سرمایه در گردش مورد نیاز واحد های تولیدی و نهایتا در بخش زیرساخت های حمل و نقل هزینه شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز