رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

از امکانات موجود در شرایط فعلی که با کمبودهایی مواجه هستیم، استفاده بهینه خواهیم کرد

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۲۰:۳۰:۵۹
کد خبر: ۷۶۵۹۵۱
از امکانات موجود در شرایط فعلی که با کمبودهایی مواجه هستیم، استفاده بهینه خواهیم کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در شرایط فعلی با کمبودهایی مواجه هستیم، پس باید از امکانات موجود استفاده بهینه کرد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد در مراسم آغاز به کار کنگره جامعه جراحان ایران شاخه کرمان افزود:  در این شرایط  باید از امکانات موجود به بهترین نحو استفاده کنیم و سمت وسوی علمی هم به آن بدهیم.

وی اضافه کرد: در فراز و نشیب های شرایط زمانی، جامعه پزشکی نشان داده یکی از جوامعی است که همواره همراه مردم بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به انسجام گروه جراحی کرمان در شاخه های مختلف، گفت: این باعث خوشحالی است و باید از این فرصت برای پیشبرد اهداف جامعه پزشکی استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم از زمانی که پا به رشته پزشکی می گذاریم باید مسئولیت همه چیز را بپذیریم، در واقع یک پزشک نه متعلق به خود و نه خانواده اش است بلکه شرایط حرفه پزشکی به گونه ای است که زندگی شخصی هم تحت شعاع مسائل اجتماعی و مردم قرار داده می شود.

وی افزود: گاهی مشاهده می شود که عده ای ممکن است عملکرد خوب جامعه پزشکی را تحت الشعاع رفتار های غیر اخلاقی خودشان قرار دهند.

دکتر رشیدی نژاد در ادامه صحبت های خود به نقش اساتید و پزشکان در تعلیم و تربیت و آموزش پزشکان جوان اشاره کرد و گفت: ما باید برای پزشکانی که بعد از ما مسئولیت درمان و آموزش نیروهای انسانی را به دست خودشان می گیرند الگو باشیم.

وی بیان کرد: بنابراین رفتار ما، رفتار چند بعدی است هم در درمان بیماران  و درمان جامعه و هم اینکه در تربیت نیروی انسانی که بعدا قرار است درمان بیماران را برعهده بگیرند و همه اینها با رفتار حرفه ای و اخلاق حرفه ای ما مرتبط می شود.

رئیس دانشگاه اولین بعد در رفتار حرفه ای و اخلاق حرفه ای راعلمی عمل کردن عنوان کرد و گفت: وقتی که مطابق آنچه که آموخته ایم عمل نماییم، تحت الشعاع این هجمه ها قرار نمی گیریم و از هر گونه کار غیر ضروری برای بیمارمان پرهیز می کنیم.

وی ادامه داد: در آموزش هم حرف اول همین است، آموزش صحیح و علمی به سایر دستیاران و پزشکان عمومی باید با روش اولیه علمی باشد.

 دکتر رشیدی نژاد گفت: ما با انسان سرو کار داریم و انسان موجودی یک بعدی نیست و در واقع دارای ابعاد جسمی، روحی، روانی و معنوی است.

وی ادامه داد: انسان چون موجودی یک بعدی نیست و مخلوطی از ابعاد مختلف است بنابراین پزشک هم به تنهایی نباید بسنده کند به درمان آنچه که در تخصص خودش است، درمان بیماری اولویت دارد ولی باید به انسان به عنوان موجود چند بعدی توجه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز