۹۰ درصد ابلاغ ها به صورت واقعی به دست مردم می رسد

۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۰۸:۱۴:۰۴
کد خبر: ۷۶۷۰۶۷
۹۰ درصد ابلاغ ها به صورت واقعی به دست مردم می رسد
معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت :با راه‌اندازی ابلاغ الکترونیک 90 درصد ابلاغ ها به صورت واقعی انجام و به دست مردم می رسد در صورتی که پیش از راه‌اندازی ابلاغ الکترونیکی کمتر از ۴۰ درصد ابلاغ ها واقعی بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ خالقی در این خصوص افزود : دفاتر خدمات الکترونیک  قضایی  از سال 91  با  ۴۰ دفتر در کشور راه اندازی شدندکه از این تعداد 3 دفتر در استان کرمان بود  اما این آمار  در حال حاظر در کشور به  ۵۲۰ و در کرمان به  ۱۵ دفتر افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینکه 10 دفتر خدمات الکترونک قضایی در استان کرمان در شهرستان ها  و 5 دفتر در شهر کرمان مشغول ارائه خدمات قضائی می باشند،افزود :در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک ۲۲۸ عنوان خواسته ذکر شده است که فرد با مراجعه به این دفاتر می تواند خواسته های خود را انتخاب و نوع دادخواست خود را تعیین کند.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات  دادگستری استان کرمان گفت : ثبت دادخواست مربوط به دادگاه ، ثبت دادخواست  مربوط به شورای حل اختلاف ، اظهارنامه ، تجدید نظر خواهی ،  واخواهی ، اعتراض ثالث ، اعاده دادرسی مدنی و فرجام خواهی از جمله اقداماتی است که تاکنون در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود .

وی به اقداماتی که به زودی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد اشاره کرد  و گفت : اعتراض به قرار دادسرا ، اعتراض به رای شورای حل اختلاف ،  تمدید پروانه وکلا ، ابطال تمبر مالیاتی وکلا ، صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ، ثبت شکواییه ، مطالبه خسارت ایام بازداشت ، واخواست سفته و لایحه از جمله اقداماتی است که به زودی  در این دفاتر انجام خواهد شد.

خالقی  با اعلام اینکه از سال ۹۵ ابلاغ ها به صورت الکترونیک برای افراد حقیقی و از سال ۹۶ ابلاغ ها به صورت الکترونیک برای افراد حقوقی ارسال می شود ، افزود :21 تا 26 مهرماه هفته خدمات الکترونیک قضایی نامگذاری شده است .

معاون آمار و فن آوری اطلاعات  در پایان گفت :علاوه بر ابلاغ الکترونیکی در استان برای اولین بار برای زندانیان استان کرمان  طرح مراقبت الکترونیکی انجام گرفته و چند نفر با اجرای پابند الکترونیکی تحت مراقبت قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز