سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان:

ظرفیت ویژه ای برای توسعه گلخانه ها در استان کرمان وجود دارد

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۱۳:۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۶۷۹۸۷
ظرفیت ویژه ای برای توسعه گلخانه ها در استان کرمان وجود دارد
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: در استان کرمان ظرفیت توسعه گلخانه های کشاورزی وجود دارد که در مدیریت منابع آب و ایجاد اشتغال های جدید نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید ملانوری در ستاد توسعه شهرک های کشاورزی استان کرمان افزود: در حال حاضر 180 هکتار گلخانه در شمال و دو هزار و 63 هکتار گلخانه در جنوب استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حساسیت ویژه ای برای مدیریت بخش کشاورزی در استان کرمان وجود دارد، اظهارداشت: یکی از مزیت های نسبی استان کرمان در حوزه کشاورزی است و بخش عمده ای از اشتغال این استان نیز در این حوزه است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی  با اشاره به اینکه استان کرمان در تولید و صادرات پسته، خرما، گردو، محصولات جالیزی، مرکبات و .... جایگاه ویژه ای دارد، بیان کرد: استفاده بهینه از آب های موجود و مدیریت مناسب منابع آبی از مواردی است که باید به آن توجه کرده  و بخش خصوصی نیز به آن وارد شود.

وی با اشاره به اینکه جنگ آب در تمام دنیا مطرح است، اظهارداشت: برای حفاظت از منابع آبی نباید به صورت جزیره ای حرکت کرد و باید بر اساس تعصبات ملی در این راستا اقدام کرد.

ملانوری تاکید کرد: با توسعه کشت های گلخانه ای، اشتغال و اقتصاد کشاورزی نیز توسعه یافته و در کنار آن از منابع آبی نیز استفاده بهینه ای صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تامین آب یکی از نیازهای اساسی شهرک های کشاورزی است، گفت: برای تامین آب مورد نیاز این شهرک ها باید پیگیری های استانی و کشوری انجام شود.تلاش برای کاهش مصرف آب و افزایش تولید محصولات کشاورزی یک هنر و نشان از مدیریت صحیح در حوزه کشاورزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز