ملانوری:

راه اندازی ایستگاه تخلیه ریلی کالاهای اساسی در استان/ در تأمین کالاهای اساسی مردم هیچ مشکلی نداریم

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۱:۳۱:۱۸
کد خبر: ۷۶۸۵۲۷
راه اندازی ایستگاه تخلیه ریلی کالاهای اساسی در استان/ در تأمین کالاهای اساسی مردم هیچ مشکلی نداریم
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: در بازدیدی که از انبارهای غله و کالاهای اساسی استان به خصوص گندم و برنج داشتیم به مردم این اطمینان را می دهیم که در تأمین کالاهای اساسی مردم استان هیچ مشکلی نداریم.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید ملانوری در بازدید از ایستگاه تخلیه کالاهای اساسی و انبار سیلو شماره 1 ماهان افزود: یکی از وظایف دولت برنامه ریزی برای تأمین کالاهای اساسی است که ضروری ترین آن تأمین نان است و لذا بحث تولید گندم، فرآوری، انتقال گندم به سیلو و توزیع آن در سطح شهرهای استان و بین نانوایی ها از اهمیت اساسی برخوردار است.

وی اظهار داشت: جدای از اهمیت تولید باکیفیت، دو موضوع حمل و نقل گندم به سیلوها و انتقال گندم از سیلوها برای استفاده در استان بسیار مهم است که برای جبران برخی کمبودها در این حوزه اخیرا اقدامات خوبی در مسیر حمل و نقل ریلی داشته ایم.

ملانوری خاطرنشان کرد: بهره مندی مناسب استان از ظرفیت حمل و نقل ریلی و فرودگاه های فعال به همراه حجم گسترده شبکه جاده ای به مدیران استان این فرصت را داد تا امکان برنامه ریزی برای انتقال کالاهای اساسی و مواد نفتی از طریق خط ریلی را داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: یکی از ظرفیت های مهم غیر فعال در حوزه ریلی، ایستگاه و خط تخلیه و حمل و نقل کالاهای اساسی است که برای حدود 28 سال غیرفعال بوده است و اخیرا استفاده مجدد از این خط ریلی در دستور کار قرار گرفت و به صورت آزمایشی در یکی تا دو هفته اخیر میزان هزار تن گندم از این طریق وارد استان شد.

وی با اشاره به خریداری 60 هزار تن گندم جدید افزود: این میزان گندم خریداری شده نیز از همین طریق ریلی وارد استان می شود که علاوه بر کاهش یک چهارمی هزینه ها در بحث امنیت حمل و نقل نیز مهم است.

ملانوری اظهار داشت: در استان دارای 4 سیلو گندم و 7 کارخانه آرد هستیم که 252 هزار تن ذخایر سیلوها است و 150 هزار تن نیز در کارخانه های آرد امکان ذخیره سازی را داریم و اخیرا نیز بحث بازسازی و بهسازی سیلوها به خوبی در حال انجام است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: در بازدیدی که از انبارهای غله و کالاهای اساسی استان به خصوص گندم و برنج داشتیم به مردم این اطمینان را می دهیم که در تأمین کالاهای اساسی مردم هیچ مشکلی در استان نداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز