با واحد های کشتار غیر مجاز به طور جدی برخورد خواهد شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۷:۳۰:۰۹
کد خبر: ۷۶۹۷۳۵
با واحد های کشتار غیر مجاز به طور جدی برخورد خواهد شد
ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور استان کماکان در دستور کار اداره کل دامپزشکی استان کرمان قرار گرفته از این رو در جلسه ای که به همین عنوان و با حضور مدیر کل دامپزشکی استان، مسئولین ستادی، مسئولین شبکه دامپزشکی شهرستان برگزار شد مقرر گردید کشتارگاههای دام نسبت به تطبیق با ضوابط سازمان دامپزشکی و دریافت پروانه بهداشتی اقدام و با واحدهای کشتار غیر مجاز بطور جدی برخورد شود.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد: از آنجا که امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه از وظایف اصلی دامپزشکی است لذا اصلاح ساختار بهداشتی کشتارگاهها و تعطیلی واحدهای فاقد ضوابط بهداشتی از اولویت های سالجاری می باشد.

دکتر مینا قاضی زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه وظایف اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی متنوع بوده بر همین اساس ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور در دستور کار قرار گرفته که بایستی بصورت یک ستاد پیگیری و عملیاتی گردد .

وی حضور مستمر و منظم مسئولین فنی در کشتارگاهها و مراکز بسته بندی را مهم اعلام کرد و گفت: نقش مسئولین فنی در کشتارگاهها و مراکز بسته بندی بسیار حائز اهمیت بوده چرا که کنترل بهداشت و سلامت این فراورده های دامی، اهمیت کم‌نظیری در تامین سلامت و امنیت غذایی مردم دارد.

قاضی زاده با اعلام اینکه در تمامی کشتارگاههای دام و طیور استان، ناظر شرعی و بهداشتی وجود دارد گفت: لاشه های استحصالی از کشتارگاهها با کنترل و نظارت کامل بهداشتی و شرعی دامپزشکی وارد بازار مصرف می شود و با راه اندازی پیش سرد کن در اکثر کشتارگاههای استان جای نگرانی برای مصرف کنندگان وجود ندارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در پایان از کلیه شهروندان تقاضا کرد تا محصولات و مواد خام دامی خود را از فروشگاههای معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و به هیچ عنوان از مراکز غیر مجاز و فروشندگان دوره گرد خرید نکنند و در صورت مشاهده موارد تخلف موارد را از طریق شماره تلفن 1512 به دامپزشکی اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز