برگزاری کلاس های آموزش پیش از ازدواج ویژه بیش از ۱۸ هزار دانش آموز دختر پایه دهم استان کرمان

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۷:۴۸:۲۸
کد خبر: ۷۶۹۷۴۵
برگزاری کلاس های آموزش پیش از ازدواج ویژه بیش از ۱۸ هزار دانش آموز دختر پایه دهم استان کرمان
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری کلاس های آموزش پیش از ازدواج ویژه بیش از 18 هزار دانش آموز دختر پایه دهم استان کرمان خبرداد.

 

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید منصور مرتضوی با اعلام این خبر، افزود: همایش آموزش پیش از ازدواج ویژهی دختران پایه دهم ویژه دختران  سراسر استان با حضور مدرسین و مشاوران مدارس در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان کرمان برگزار شد.

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای آموزش و پرورش با حضور جناب دکتر فدایی سرپرست استانداری کرمان این طرح شروع به کار کرد و البته با توجه به کمبود اعتبار صرفا برای پایه دهم دختران به تعداد 18هزار نفر در استان برگزار خواهد شد و در صورت جذب اعتبار برای پسران نیز اجرا خواهد شد  .

مرتضوی با اشاره به اهداف اجرای این طرح در استان کرمان، اظهار داشت: وقتی صحبت از مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه مطرح می‌شود همه به نوعی به نقش آموزش و پرورش اشاره می‌کنند و در کنار تمامی آسیب‌های اجتماعی پای آموزش و پرورش میان کشیده می‌شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه برای اجرای این طرح نیازمند کمک مالی دیگر دستگاه‌ها هستیم، عنون کرد: 256 میلیون تومان هزینه اجرای این طرح برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه کرمان جزو پنج استانی است که طلاق توافقی در آن اتفاق می‌افتد و این مسئله ضرورت آموزش‌های قبل از ازدواج در مدارس را نشان می‌دهد گفت: 17 هزار نفر مشاور در آموزش و پرورش داریم و 18 هزار مشاور در کشور کم داریم.

برپایه این گزارش همایش آموزش پیش از ازدواج ویژه ی دختران پایه دهم ویژه دختران سراسر استان با حضور بیش از 500 نفر از مدرسین و مشاوران مدارس و معاونان پرورشی، صدیقه مرادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان،حسینی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان و جمعی از کارشناسان و مدیران حوزه ستادی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزارشد.

 

 

نظر شما