رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد:

رشد ۳۰ درصدی زیرساخت های درمانی در چهار سال گذشته

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۰:۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۷۱۷۰۲
رشد ۳۰ درصدی زیرساخت های درمانی در چهار سال گذشته
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امکانات و زیرساخت های درمانی کرمان در چهار سال اخیر رشد قابل توجه 30 درصدی را داشته اما هنوز با متوسط کشور فاصله داریم که در این رابطه می توان به سرانه تخت بیمارستانی استان کرمان به ازای هر هزار نفر 1.6 تخت اشاره کرد در حالی که متوسط کشور در حال حاضر 1.8 است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد در نشست کمیسیون گردشگری استان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بعضی شاخص ها تیپ یک است و در شاخص های بهداشتی و آموزش پزشکی و پژوهشی جزء هفت دانشگاه اول کشور محسوب می شود، گفت: اما کرمان در کنار استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان از نظر زیرساخت های لازم در این بخش ضعیف تر از سایر استان های کشور است.

وی افزود: امکانات و زیرساخت های درمانی کرمان در چهار سال اخیر رشد قابل توجه 30 درصدی را داشته اما هنوز با متوسط کشور فاصله داریم که در این رابطه می توان به سرانه تخت بیمارستانی استان کرمان به ازای هر هزار نفر 1.6 تخت اشاره کرد در حالی که متوسط کشور در حال حاضر 1.8 است.

رشیدی نژاد، با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته با کمک بخش خصوصی و همچنین مراکز دولتی حدود هزار تخت بیمارستانی به تخت های کرمان اضافه شده است، اظهار کرد: با وجود ضعف در زیرساخت ها، اما از نظر نیروی انسانی باتجربه و علمی در مرکز استان جزء بهترین ها در کشور و در بعضی موارد در سطح بین المللی هستیم. این مقام مسئول بیان کرد: از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت دعوت کردیم اما چون سرمایه گذاری بلند مدت و دیربازده است عده ای که در ابتدا استقبال کرده بودند، منصرف شدند اما چند مجوز به صورت پراکنده داده شده که اگر این موارد تجمیع شوند، به گردشگری سلامت در استان کمک بیشتری خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در حال حاضر یکی از بیمارستان های خصوصی استان با کسب استانداردهای لازم و توسعه زیرساخت ها، امکان لازم را برای جذب گردشگر سلامت دارد و دانشگاه علوم پزشکی نیز از این فرصت استقبال می کند.

گفتنی است در این نشست برخی فعالان حوزه گردشگری سلامت به ارائه نظرات و دیدگاه های خود در زمینه توسعه این بخش پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز