سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان:

طرح جامع پدافند غیرعامل استان کرمان، پایلوت کشوری می شود

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۸:۵۴:۰۶
کد خبر: ۷۷۲۰۸۰
طرح جامع پدافند غیرعامل استان کرمان، پایلوت کشوری می شود
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: استان کرمان تنها استانی است که طرح جامع پدافند غیرعامل آن تدوین شده است و منتظر تائید کشوری آن هستیم تا به صورت پایلوت در سایر استان ها نیز اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید ملانوری در جلسه شورای پدافندغیرعامل استان کرمان با حضور معاون هماهنگ کننده سازمان پدافندغیرعامل کشور افزود: به دلیل آنکه تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل نیز به صورت مستمر تغییر می کند، باید دائما ابعاد طرح های جامع را بررسی کرده تا تناسب آن با تهدیدات حفظ شود.

وی عنوان کرد: 598 برنامه در قالب همایش، آموزش و برنامه های محیطی از سوی سازمان های عضو شورای پدافند غیرعامل برای اجرا در هفته پدافند غیرعامل طرح ریزی شده است و در کنار آن 4 هزار و 956 برنامه نیز در واحدهای آموزشگاهی در قالب رزمایش ها در دست انجام است.

وی بر کمک به استقرار پست های قرنطینه ای و تامین نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز آنها نیز تاکید کرد و گفت: یکی از نکات بسیار مهم موجود در استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، تهدیدات زیستی مانند آنفولانزای فوق حاد پرندگان و مگس مدیترانه ای است که با همکاری جدی بین دستگاه های اجرایی استان پست های قرنطینه ای در سال گذشته در مبادی ورودی استان کرمان انجام شد و در سال جاری تا کنون هیچ گزارشی درباره آنفولانزای فوق حاد پرندگان نداشته ایم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: وضعیت کنونی ما در منطقه نشان می دهد که در یک فضای کاملا جنگی قرار گرفته ایم و باید حالت تدافعی به خود گرفته و ضمن استفاده از تمامی تجهیزات موجود، همه باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

ملانوری با اشاره به اینکه آماده کردن مردم درباره پدافند غیرعامل یک عامل بسیار مهم است، تاکید کرد: استان کرمان آمادگی بسیار خوبی در حوزه پدافند غیرعامل دارد.

وی  گفت: دستگاه های اجرایی در استان کرمان به خوبی موقعیت را شناخته و به خوبی وارد صحنه شده اند و کارهای بسیار خوبی نیز در راستای پدافند غیرعامل انجام شده است و به همین دلیل این استان در سال های اخیر همواره به عنوان استان برتر در حوزه پدافند غیرعامل معرفی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز