اختصاص یکصدو ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم استان کرمان

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۱۳:۳۸:۵۴
کد خبر: ۷۷۲۳۲۲
اختصاص یکصدو ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم استان کرمان
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: یکصدو 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح جامعه حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم استان کرمان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین میرزایی در جلسه هم اندیشی طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم استان کرمان، گفت: در طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم استان کرمان ۱۵ شهرستان و منطقه آموزشی به عنوان هدف انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ها و مناطق کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، منوجان، بم، ریگان، فهرج، نرماشیر، ارزوئیه، گلباف، شهداد آموزش و پرورش عشایری مناطق جنوب و شرق استان جزو ۱۵ شهرستان و منطقه انتخاب شده در این طرح هستند، گفت: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر یکصد و ده میلیارد ریال اختصاص یافته است که بخش عمده آن برای توسعه و تجهیز مدارس شبانه روزی هزینه خواهد شد.

میرزایی به انتخاب مدارس به صورت پایلوت در اجرای این طرح در شهرستان ها و مناطق انتخاب شده اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی شهرستان ها و مناطق تحت پوشش طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم استان کرمان در حال تحصیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه این طرح با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و دفتر مناطق کمتر توسعه یافته نهاد ریاست جمهوری اجرا می شود، تصریح کرد: توسعه مدارس شبانه روزی و تجهیزات خوابگاهی آنان جزو اولویت‌های اصلی این تر می باشد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم استان کرمان را توسعه طرح روستا مرکزی عنوان کرد و گفت: باید برای فراهم کردن فضا و امکانات دانش آموزان روستاهای محروم استان تمام تلاش خود را انجام داد.

حسین میرزایی افزود: این طرح در ۵ استان کشور شامل استان های کرمان، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی به عنوان استان های هدف انتخاب شده از سوی وزارت آموزش و پرورش در حال اجرا می باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان مدرسه محوری را برای این اجرای این طرح لازم و ضروری دانست و گفت: نیازهای مدارسی که به عنوان پایلوت انتخاب می‌شوند در کارگروهی متشکل از کارشناسان اداره بودجه و برنامه ریزی، اداره تدارکات و پشتیبانی، اداره امور مالی و کمیته عمرانی اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان ها و مناطق انتخاب شده در طرح مورد بررسی و اولویت بندی قرار می گیرند و بر اساس اولویت ها مدارس انتخاب شده تعمیر و تجهیز می شوند

 

نظر شما