رشیدی عنوان کرد:

رعایت توصیه های دامپزشکی مهمترین راهکار جهت پیشگیری از انفلوآنزای فوق حاد پرندگان

۱۳۹۷/۰۸/۱۵ - ۰۸:۰۹:۱۶
کد خبر: ۷۷۲۹۴۵
رعایت توصیه های دامپزشکی مهمترین راهکار جهت پیشگیری از انفلوآنزای فوق حاد پرندگان
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان خطاب به مرغداران گفت: رعایت توصیه های دامپزشکی جهت مقابله با انفلوانزای پرندگان مهمترین راهکار جهت پیشگیری از این بیماری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر حسین رشیدی با اعلام اینکه سازمان دامپزشکی هر ساله با دستور العملهای بروز شده اقدام به مبارزه با این بیماری می نماید اظهار داشت: رعایت اصول امنیت زیستی و پیشگیری بهترین و مهمترین راهکار جهت مقابله با بیماری ها محسوب شده که کلیه مرغداران بایستی با اگاهی کامل اقدام به جوجه ریزی و پرورش نمایند و کلیه دستور العملهای مربوطه را با هماهنگی دامپزشکی اجرایی نمایند تا از بروز خسارت در واحد مرغداری جلوگیری بعمل آید.

وی عامل اصلی بروز خسارت در یک واحد مرغداری و یا شیوع بیماری از منطقه ای به منطقه دیگر را عدم آگاهی مرغدار از نحوه صحیح پرورش اعلام کرد و گفت: در صورتی که یک واحد مرغداری دچار تلفات و خسارات شود اولین اقدام مهم که بایستی انجام دهد اطلاع به دامپزشکی شهرستان مربوطه است چرا که بازرسان دامپزشکی با امادگی و تجهیزات کامل جهت کنترل بیماری اقدام می نمایند و از سرایت بیماری به واحد دیگر جلوگیری بعمل می آورند.

دکتر رشیدی از دیگر عواملی که باعث شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در یک منطقه می شود را باز گذاشتن محل دپوی کود مرغی عنوان کرد و گفت: مرغداران بایستی کود مرغی را در محیط بسته نگه دارند تا از تماس پرندگان ازاد پرواز که باعث انتقال بیماری به واحد مرغداری دیگر می شود جلوگیری بعمل آید.

این مقام مسئول در ادامه به واحدهای مرغداری غیر مجاز که بدون مجوز اقدام به پرورش و نگه داری مرغ می نمایند هشدار داد و گفت: با چنین واحدهایی برخورد  و افراط خاطی به مراجع قضایی معرفی می گردند .

وی اذعان داشت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان با برگزاری نشست های تخصصی با اعضای کارگروها و همکاری نیروی انتظامی اقدام به راه اندازی پست های قرنطینه ای در مبادی ورودی استان کرده است که از ورود هر گونه محموله دامی بدون مجوز به استان جلوگیری بعمل می آید و نتیجه ان را می توان به عاری بودن استان از بیماری انفلوانزای پرندگان در دو سال گذشته مشاهده کرد.

دکتر حسین رشیدی در پایان بار دیگر ضمن هشدار به سودجویان و افرادی که می خواهند محموله و یا پرنده ای را بصورت قاچاق وارد استان کرمان نمایند گفت: چشمان تیز بین مامورین دامپزشکی بصورت 24 ساعته و در تمامی مبادی های ورودی  و کشتارگاهها اقدامات خلاف قانون دامپزشکی را رصد و نسبت به برخورد با انان اقدام می نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز