مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد:

برگزاری بیش از ۱۱۰۰دوره آموزشی برای بهره برداران در سال جاری

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۴:۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۷۴۷۳۱
برگزاری  بیش از ۱۱۰۰دوره آموزشی برای بهره برداران در سال جاری
مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: با توجه به نقش آموزش و ترویج در کنترل بیماری دامی و بالا رفتن سطح آگاهی عمومی و راندمان تولیدات دامی این اداره کل با همکاری شبکه های دامپزشکی شهرستان و کارشناسان مربوطه اقدام به برگزاری بیش از 1100دوره آموزشی نموده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر اذر نامجو در همین رابطه اظهار داشت: مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام از جمله وظایف دامپزشکی است و از انجایی که شعار دامپزشکی پیشگیری بهتر از درمان است و بایستی این پیشگیری با اگاهی و دانش کافی صورت گیرد بر همین اساس دامدارن، روستائیان و عشایر آموزشهای لازم را در خصوص رعایت مسائل بهداشتی پیرامون خود فرا گرفته تا بتوانند در برابر شیوع بیماری های دامی مصون بمانند.

وی گفت: آموزش به بهره برداران در سطوح مختلف یکی از اهداف اداره کل  دامپزشکی استان بوده که توانسته ایم با برنامه ریزی مدون و دقیق اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی نماییم و در این رابطه طی 6 ماهه اول سالجاری بیش از یک هزار و 100 کلاس آموزشی برگزار شده است.

نامجو ادامه داد: اهداف مهم برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی توسعه دامپروری، ارتقاء سطح سلامت و امنیت غذایی و آشنایی دامداران با بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام و راههای کنترل و پیشگیری از آنها و ارتقاء سطح علمی افراد است.

مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری های مشترک بین حیوان و انسان می توانند خسارات جبران ناپذیری از جمله مرگ را برای انسان به ارمغان بیاورند از جمله این بیماری ها  تب کریمه کنگو، انفلوآنزای فوق حاد پرندگان، هاری و ... است که اکثریت شیوع این بیماری ها از طریق ورود دام قاچاق و عدم آگاهی افراد از نحوه برخورد با بیماری های دامی می باشد.

نامجو بیان داشت: یادگیری و آموزش تنها مختص دامدارن، روستائیان و عشایر نیست بلکه کلیه کارشناسان دامپزشکی هم بایستی اطلاعات خود را بروز نمایند و در همین رابطه کلاس های آموزشی جهت کارشناسان اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستان برگزار شده است که در پایان کلاسها گواهی آموزشی مرتبط اعطا شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز