کلاهبردار سریالی کسبه جیرفت و شهرستان های همجوار دستگیر شد

۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۱:۴۴:۳۶
کد خبر: ۷۷۴۷۴۳
کلاهبردار سریالی کسبه جیرفت و شهرستان های همجوار دستگیر شد
سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت گفت: فردی که با جعل درگاه یکی از نرم افزارهای خرید الکترونیک تلفن همراه از کسبه کلاهبردری می نمود از سوی پلیس فتا جیرفت دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ"رضا محمدرضایی"  در تشریح این خبر افزود: بنا به طرح شکایت یکی از کسبه فروش کامپیوتر در خصوص مراجعه فردی ناشناس به مغازه او و پرداخت وجه خریدهایش از طریق موبایلبانک و اینکه بعد مشخص شد هیچ وجهی به حساب فروشنده واریز نشده، موضوع در دستور کار پلیس فتا  قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: در مدت زمان بسیار کوتاهی از تشکیل پرونده، با حصول گزارش های مشابه  مبنی بر کلاهبرداری هایی به این روش از چند نفر دیگر از کسبه در شهرستان های همجوار، مشخص شد متهم فردی سابقه دار است و به علت کلاهبرداری های سریالی تحت تعقیب مقامات قضایی می باشد.

این مسئول انتظامی افزود: نهایتا ماموران پلیس فتا با تلاش شبانه روزی و اقدامات پلیسی، متهم را که محل سکونتشدریکی از شهر های همجوار بود را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل نمودند.

سرهنگ محمدرضایی با بیان اینکه متهم تاکنون به کلاهبرداری از کسبه به مبلغ 600 میلیون ریال اعتراف نموده، گفت: با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات تکمیلی از متهم همچنان ادامه دارد و افرادی که به این روش از آنان کاهبرداری شده است می توانند به پلیس فتا شهرستان جیرفت مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: این فرد با شیوه و شگرد خاصی اقدام به جعل درگاه یکی از نرم افزارهای خرید الکترونیک و پرداخت آنلاین در تلفن همراه می نموده و پس از جلب اعتماد کسبه ضمن خرید، بدون اینکه به صورت واقعی هزینه ای واریز نماید محل را ترک می کرده است.      

سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت در پایان با بیان اینکه کلاهبرداران و افراد فرصت طلب معمولا با ظاهری آراسته و با قدرت بیان فوق العاده طعمه های خود را انتخاب می کنند، گفت: برای پیشگیری از چنین کلاهبردای هایی لازم است فروشندگان و کسبه چنانچه شخصی عملیات پرداخت به صورت اینترنتی انجام داد از نحوه پرداخت بصورت کامل اطمینان و حساب خود را بررسی نمایند و در صورت امکان مشخصات خریدار را به طور کامل اخذ نمایند.                                                                              

 

نظر شما